شناسهٔ خبر: 20531794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سید عمار حکیم پس از کناره گیری از ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق ‌حزب جدید تشکیل داد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: سید «عمار الحکیم»، پس از کناره گیری از ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق، حزب جدیدی با نام «حکمت ملی» تشکیل داد. در این رابطه، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی، موجودیت حزب «حکمت ملی» را اعلام و تاکید کرد: شعار این حزب، «عراق پل همکاری و نه میدان جنگ » است و این کشور باید منتظر تولد جریان سیاسی جدیدی باشد.
سید عمار حکیم افزود: عراق ۲۰۱۷ بسیار با عراق ۲۰۰۳ تفاوت دارد و احزاب سیاسی فعال باید به این اختلاف پی ببرند.وی در ادامه از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به دلیل مواضع آن در حمایت از عراق تقدیر و تشکر کرد. حکیم همچنین اعلام کرد: ما با همه آحاد ملت عراق وارد کارزار انتخابات خواهیم شد و جریان «حکمت ملی» آغوش خود را به روی همه شهروندان عراقی برای پیوستن به آن باز می‎کند.رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که وی مخالف نظامی کردن جامعه به هر بهانه ای است.
سید عمار حکیم در ادامه سخنان خود گفت: آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق، مایه فخر و عزت ماست.در همین حال، منابع خبری گفتند: دلیل خروج حکیم از مجلس اعلای اسلامی عراق، وجود برخی اختلافات در این مجلس به دلیل جوان گرایی وی بوده است.
در چنین شرایطی، و همزمان با اعلام موجودیت حزب جدید به ریاست «سید‌عمار الحکیم»، احزابی مانند «المواطن»، «تجمع الامل»، «جنبش ترکمانی وفا» به حزب وی پیوستند.
از سویی، «مقتدا صدر» و حزب جریان صدر طی بیانیه‌ای به «سید عمارحکیم» برای تاسیس حزب جدیدش تبریک گرفت و اعلام کرد‌: اطمینان دارد این حزب، دغدغه مردم عراق و مستضعفان را خواهد داشت.
در تحولات میدانی نیز، «ایاد العبیدی»، از سرکردگان ارشد داعش در غرب موصل به هلاکت رسید.همچنین، انفجار بمب کارگذاشته شده در یکی از بازارهای بغداد، دست کم سه کشته و چهارزخمی در پی داشت.

نظر شما