شناسهٔ خبر: 20529705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص هزارو150 میلیارد تومان برای اجرای طرح پایاب سد خدآفرین

یک هزار و 150میلیارد تومان برای اجرای طرح پایاب سد خدآفرین از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

اختصاص هزارو150 میلیارد تومان برای اجرای طرح پایاب سد خدآفرین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مجری طرح جامع شبکه‌ های آبیاری و زهکشی آبهای مرزی کشور در مراسم عملیات شروع طرح ناحیه عمرانی چهارم و قسمتی از ناحیه سوم پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله سوار مغان گفت: یک هزار و 150 میلیارد تومان برای اجرای طرح پایاب سد خدآفرین از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و تاکنون 30درصد از آن تامین اعتبار شده است.

سجادی افزود: طرح پایاب سد خداآفرین تاکنون 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می رود با سرعت گرفتن کار تا پایان شهریور ماه سال 97 به بهره برداری کامل برسد.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان برای 600نفر به صورت مستقیم و دهها نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل شده است افزود: 540نفر از این افراد نیروهای بومی منطقه هستند که در هشت کارگاه فعال در این طرح مشغول به کار هستند.

هدف از احداث سد مخزنی خدآفرین بر روی رودخانه مرزی ارس، ذخیره‌سازی آب و کنترل سیلاب‌های رودخانه ارس به منظور آبیاری 80هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست سد و نیز تولید برق آبی بوده‌است.

این سد علاوه بر جلوگیری از خروج سالانه یک میلیارد مترمکعب آب از کشور توان تولید انرژی برق سالیانه معادل 500گیگاوات ساعت را دارد./


نظر شما