شناسهٔ خبر: 20529305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزخبرداد

اجرای پروژه های مقابله با ریزگردها در استان البرز موفقیت آمیز بوده است

مدیرکل منابع طبیعی البرز، طی بازدید از پروژه های بیابان استان در معیت معاون فنی و رئیس اداره امور بیابان اداره کل؛ از اجرای موفقیت آمیز پروژه های مقابله با ریزگردها در البرز خبر داد و گفت: 1151 هكتار از اراضي بیابانی استان؛ از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری با نهال كاري، مراقبت و آبیاری و افزايش پوشش گياهي، احياء و حفاظت مي شود.

صاحب‌خبر -

حامد فرضی گفت: بيابان هاي استان البرز در مناطق جنوبي و در شهرستان هاي اشتهارد و نظرآباد واقع شده اند؛ متاسفانه در سال هاي اخير به دليل به هم خوردن رژيم هيدرولوژيك و كاهش رطوبت خاك، تا حدودي به محل ايجاد طوفان هاي گرد و غبار تبديل شده اند. لذا اداره بيابان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز با انجام مطالعات و برنامه ريزي بر اساس قابليت اراضي، مناطقي را جهت احياء پوشش گياهي، حفاظت و قرق، نهال كاري و آبياري كشت هاي سنواتي در نظر گرفته و نسبت به احياء و نهال كاري در سطح 1151 هكتار از اين اراضي از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری اقدام نمود.

وی تصریح نمود: اراضی موصوف علاوه بر اینکه از نظر بافت خاک و شوری در وضعیت مناسبی نمی باشند مورد هجوم شترهای سرگردان نیز بوده و کارشناسان بدلایل مذکور قبل از اجرای پروژ ه نهالکاری احتمال موفقیت پروژه را ضعیف می دانستند؛ اما همزمان با انجام فعاليت ها در اين اراضي و حفاظت و قرق مستمر از عرصه و جلوگیری از ورود احشام از جمله شتر علاوه بر اینکه نهال های کشت شده از وضعیت مناسی برخوردار می باشند و پوشش گیاهی خودروی منطقه نیز درصد زیادی از خاک منطقه را پوشانده و احیاء شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزدر پایان بر نظارت مستمر بر پروژه های نهالکاری تأکید و ضمن ابراز رضایتمندی از نحوه اجرای فعالیت؛ درصد موفقیت پروژه را نیزبالای 95 درصد ارزیابی کرد.

نظر شما