شناسهٔ خبر: 20527141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

بارندگی‌های ایران یک‌سوم بارش جهانی است/ کاهش ۲۴ درصدی بارندگی‌های استان زنجان

R41375/P41362/S6,59/CT11

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سال آبی گذشته که از مهر ماه ۹۵ شروع شده بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا جزقاسمی در  مراسم "آب را دریاب" اظهار داشت: بحران آب از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است در حالیکه در استان زنجان، در گذشته‌های دور بارش برف و باران فراوان بوده است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌های امسال عنوان کرد: سال آبی امسال که از مهر ماه 95 شروع شده بارندگی‌ها نسبت به سال آبی‌ گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه بارندگی‌های کشور یک سوم بارش جهانی است عنوان کرد: با این وجود مصرف آب در کشور دو برابر مصرف جهان است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم 10 درصد مصرف آب را به سادگی کاهش دهیم، ابراز کرد: قاعدتاً باید آب را برای آیندگان حفظ کنیم و خانم‌های خانه دار نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارند.

سجاد خدایی منتخب دوره پنجم شورای شهر زنجان نیز در این مراسم از عدم توجه به مبانی مدیریت آب با مصرف بی‌رویه آن در بخش‌های کشاورزی و صنعتی انتقاد کرد و گفت: خاورمیانه در اولویت مواجهه با کمبود آب است و خطر خشک‌سالی در کشور ما هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه میلیون کودک در جهان از آلودگی آب رنج می‌برند، عنوان کرد: 34 درصد آب در کشاورزی و فاضلاب‌های صنعتی دوباره به محیط زیست برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما