شناسهٔ خبر: 20515587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید اپلیکیشن راهنمای صوتی گردشگری در شیراز + فیلم

مهندسان IT پارک علم و فناوری فارس موفق شدند اولین راهنمای صوتی گردشگری ایران را برای استفاده گردشگران فارسی و انگلیسی زبان طراحی کنند .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت طراح گفت: این اپ راهنمای قدم به قدم گردشگران است که ویژگی صوتی بودن آن این امکان را به کاربران می دهد که به راحتی قابل استفاده باشد.
اخلاقی افزود: بخش بندی و طبقه بندی اطلاعات از ویژگی‌های این راهنمای صوتی است که بر اساس آن نه تنها هر گردشگر می تواند یک راهنما در گوشی موبایل خود داشته باشد بلکه می تواند با انتخاب و براساس علاقه خود، با ورود به هر اثر تاریخی، بخش مورد نظر را انتخاب و در حین بازدید اطلاعات آن را بشنود.
وی گفت: بیان روایی و لحن گفتاری در توضیح اماکن باستانی و معماری و قصه‌های تاریخی مربوط به هر بنا از جذابیت های‌ این راهنماست.
به گفته اخلاقی تاکنون اطلاعات بالغ بر ۵۰ مکان تاریخی استان فارس چون تخت جمشید، بیشابور، فیروزآباد، پاسارگاد نقش رجب و نقش رستم در این راهنما قابل دسترسی است و شهر اصفهان در اولویت بعدی معرفی در این راهنماست.
حقیقی تنظیم کننده صدا و عضو تیم طراحی هم گفت: اطلاعات استفاده شده در این راهنما بر مبنای معتبرترین منابع مورد تایید میراث فرهنگی فارس ارائه شده است.
این اپلیکیشن در گوگل پلی، اپ استور و یا از سایت Iran Aoudio Gide.com قابل دریافت است .

نظر شما