شناسهٔ خبر: 20514655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان:

۴۰ روستای لرستان در معرض خطر مهاجرت قرار دارند

خرم‌آباد- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: امروز ۴۰ روستا در لرستان در معرض خطر مهاجرت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی خادمی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه در سال های نه چندان دور نسبت جمعیت روستایی به شهری ۳۰ به ۷۰ بود، اظهار داشت: امروز این نسبت برعکس شده و اکثر جمعیت استان مربوط به مناطق شهری است.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات در روستاها علت اصلی مهاجرت بود، تصریح کرد: امروز ۴۰ روستا در لرستان در معرض خطر مهاجرت هستند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان با تاکید بر اینکه امروز روستاها یا به صورت گروه هایی و یا به صورت ۱۰۰ درصدی مهاجرت کرده و خالی از سکنه می شوند، افزود: ۴۰ روستای در معرض خطر مهاجرت لرستان از یک تا ۷۴ خانوار دارند.

خادمی با اشاره به اینکه این روستاها در تمام استان وجود دارند، گفت: در خرم آباد ۱۷ روستا در معرض خطر مهاجرت قرار دارند.

وی ادامه داد: افرادی به عنوان دلال و واسطه روستاییان را به مناطق حاشیه ای به عنوان منطقه ای که در آن زندگی ارزان است هدایت می کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: واسطه ها زمین های زراعی اطراف شهر را خریداری کرده و چند سال آن ها را کشت نمی کنند و سپس این اراضی را قطعه بندی کرده و به مردم می فروشند، به دلیل نظارت ضعیف ساخت و ساز در این زمین ها افزایش می یابد و در واقع یک بازار حبابی درست می شود.

نظر شما