شناسهٔ خبر: 20512802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعلام آمادگی اتاق زنجان جهت مذاکره با شرکت های ازمیر ترکیه

خبرگزاری شبستان: اوغور کولسوز معاون استاندار ازمیر ترکیه امروز(۲ مرداد) در راستای توسعه و گسترش روابط تجاری فی مابین زنجان و این استان با رئيس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالین اقتصادی زنجان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در این نشست رئيس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به آمار فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار داشت: براساس آمار موجود تعداد فعالان اقتصادی استان زنجان  متجاوز ازیک هزار نفر می باشد و بخش اعظمی از تجارت خارجی استان  نیز متوجه کشور ترکیه است.

 

غلامحسین جمیلی در ادامه افزود: اتاق زنجان بنا به وظیفه ذاتی خود و  در راستای گسترش  روابط تجاری تاکنون توانسته است با ایجاد روابط دیپلماتیک تجاری و اقتصادی با تشکل ها و اتاق های بازرگانی  کشور ترکیه روابط خوبی را ایجاد نمایند لاکن گسترش همه جانبه این روابط منوط به حمایت دولت های طرفین می باشد.

 

وی مذاکره با سفیر و سرکنسول ترکیه وهمچنین ایجاد شهرک صنعتی ترک ها در زنجان را از اقداماتی عنوان کرد که می تواند نقش مهم وحیاتی در گسترش مناسبات تجاری ایفا نماید.

 

جمیلی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به ضرورت ایجاد پرواز مستقیم زنجان به ترکیه تاکید کرد: هر چند برخی معتقدند که ایجاد این خطوط هوایی دارای توجیه اقتصادی نیستند لکن پس از بررسی های صورت گرفته در اتاق زنجان  به این نتیجه رسیدیم که  برقراری این روابط با توجه به سهم مبادلات تجاری بین زنجان و ترکیه کاملاً توجیه پذیر خواهد بود.

 

وی در ادامه خواستار کاهش بروکراسی اداری، تسهیل مبادلات تجاری و ارتقاء سطح همکاری های مشترک شد و تصریح کرد: توقعات تجار و بازرگان دو کشور بی تردید  فراتر از امکاناتی است که در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

 

جمیلی در ادامه یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مناسبات تجاری را حضور در نمایشگاه های برون مرزی دانست و گفت: بی تردید ترکیه با توجه به تقویم نمایشگاهی سابقه خوبی در برگزاری نمایشگاه های بین المللی دارد از این رو پیشنهاد می کنیم طرفین با در اختیار قراردادن فضای نمایشگاهی رایگان به شرکت های یکدیگر زمینه های گسترش مناسبات تجاری را فراهم سازند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معدنی استان زنجان در تولید سرب و روی گفت: استان زنجان یک استان معدنی است و غالب فعالیت این استان در حوزه معادن وصنایع مربوط به فرآوری مواد معدنی شکل گرفته و به طور تقریبی به لحاظ تولید سرب در کشور پیشتاز می باشد، از اینرو با توجه به وجود معادن غنی سرب و روی در کریدور شرق به غرب استان ازمیر ما آمادایم در قالب یک هلدینگ و با اعزام یک هیات تجاری به این استان ظرف چند هفته آینده با شرکت های ازمیری وارد مذاکره شویم.

نظر شما