شناسهٔ خبر: 20504160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جیره بندی آب در انتظار پایتخت ایتالیا

در پی خشکسالی و کاهش کم سابقه بارندگی در پایتخت ایتالیا، آب آشامیدنی در رم جیره بندی می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از رم، خانم ویرجینیا راجی، شهردار رم با وخیم توصیف کردن کم ابی در پایتخت ایتالیا از مردم خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. شهردار رم گفت: « من به عنوان شهردار رم از این وضعیت کم آبی بسیار نگرانم. امیدواریم ما بتوانیم نیازهای آب آشامیدنی شهروندان را به ویژه در بیمارستان ها و محل‌های تجاری تامین کنیم».
کاهش  شدید سطح آب دریاچه براچانو در نزدیکی شهر رم، استاندار لاتسیو را مجبور کرد تا دستور توقف برداشت آب این رودخانه را به رم صادر کند. استاندار لاتسیو گفت: «سطح آب این دریاچه که یکی از بزرگترین منابع تامین آب پایتخت است از مدتها پیش رو به کاهش بوده که هم اکنون به وضعیت هشدار رسیده است و به همین دلیل ما مجبور شدیم  برای جلوگیری از آسیب دیدن اکوسیستم دریاچه و منطقه اطراف آن، از انتقال آب آن به رم جلوگیری کنیم».
یکی از مشکلات شهر رم قدیمی بودن شبکه آبرسانی شهری است که در بسیاری از نقاط با هدر رفتن آب از لوله ها مواجه است. یکی شهرند ایتالیایی هم به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: « آب یک موهبت الهی است و بنابراین  باید هم مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و هم مسئولان شهری با مدیریت صحیح از هدر رفتن آب جلوگیری کنند»
بیش از 2 هزار فشاری آب در شهر رم نیز که از دیرباز در این شهر وجود دارد به علت کم آبی با خطر قطع اب روبرو شده اند.
به گفته کارشناسان پایتخت ایتالیا که در یک قرن گذشته با چنین خشکسالی مواجه نشده بود، چاره‌ای جز جیره‌بندی آب برای سامان‌دهی به این شرایط ندارد. خشکسالی در ده استان ایتالیا تا به امروز بیش از 2 میلیارد خسارت وارد کرده است.

نظر شما