شناسهٔ خبر: 20502415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -
بررسی وضع ایمنی ۵ پل فلزی پایتخت
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران آخرین وضع تعیین تکلیف پنج پل فلزی پایتخت را اعلام کرد.
علیرضا جاوید با بیان این که چندی پیش موضوع بازنگری و مطالعه پل‌های فلزی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، افزود: با اجرایی شدن طرح مطالعه و بازنگری در وضع پل‌های فلزی، آنها را با توجه به قدمت (تقویت، مرمت و یا بهسازی لرزه‌ای) تقسیم بندی کردیم که در این میان حتی گزینه برچیده شدن پل هم مورد نظر قرار گرفت.‌‌وی با بیان این که در این میان حتی تغییر پل از فلزی به فلزی – بتنی هم در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: کارشناسان معاونت فنی و عمرانی بررسی پل‌های حافظ که بر روی خیابان‌های جمهوری و طالقانی قرار دارد، پل چوبی، آزمایش، گیشا و کریمخان را آغاز کردند که نتایج آن مشخص شد.‌معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که در بررسی‌ها مشخص شد که پل گیشا به دلیل قدمتش باید برچیده و تبدیل به زیرگذر شود، اظهار داشت: اکنون شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی این پروژه هستیم و به نظر می‌رسد که در نیمه دوم امسال باید با پل گیشا خداحافظی کرد و برچیده می‌شود.‌وی گفت: پل کریمخان هم از پل فلزی به کامپوزیتی تغییر خواهد کرد که برای انجام این مهم تجهیز کارگاه انجام گرفته است.
جاوید درباره وضع سایر پل‌های فلزی پایتخت هم گفت: بررسی‌ها نشان داد که پل آزمایش نیازمند مرمت روکش پل و تقویت بهسازی لرزه‌ای است و پل حافظ هم نیازمند مرمت و بهسازی است اما درباره وضع سازه پل چوبی مشکل خاصی در بررسی‌ها احصا نشد؛ اما در صورتی که در مطالعات مشکلاتی دیده شود اقدام به چاره اندیشی می‌کنیم.
هشدار درباره ناایمن بودن برخی مجتمع‌های تجاری تهران
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نسبت به ناایمن بودن برخی مجتمع‌های تجاری در شهر تهران هشدار داد.
اقبال شاکری گفت: برخی مجتمع‌های تجاری شهر تهران از خط قرمز ایمنی رد شده‌اند که باید برای حفظ جان شهروندان توجه جدی به آنها شود.

ثبت اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ از اجرای طرح نیم رخ محله با هدف شناسایی ، ثبت، ضبط و همچنین به روزرسانی اطلاعات مکان های فرهنگی و اجتماعی محلات خبر داد.
دکتر سعید طلوعی گفت: از آنجا که گردآوری اطلاعات زیرساختی و به روزرسانی آن از نیازهای مبرم سازمان ها برای سیاست گذاری توسعه ای و برنامه ریزی است، پژوهشگران محلات امسال طی پروژه پژوهشی محله محور “نیم رخ محله” که از زمره فعالیت های جهادی حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است، ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی، مذهبی، فراغتی ، آموزشی و تاریخی موجود در محلات را شناسایی و ثبت می کنند.
وی تاکید کرد: بی تردید طرح نیم رخ محله گامی موثر در جهت برنامه‌ریزی فرهنگی شهری است که با تحقق اصولی آن منابع مهمی برای نهادینه کردن مشارکت فعالان اجتماعی محلات جمع آوری می شود.
شهردار منطقه ۷ افزود: طرح نیم رخ محلات از ۳۱ تیرماه در همه محلات ۱۴ گانه منطقه آغاز شده است و به مدت دو ماه ادامه خواهد شد.

ممنوعیت پرداخت وجه «خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها
وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های درمان سراسر کشور بر اطلاع رسانی در خصوص « ممنوعیت پرداخت وجه خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها به دنبال شروع برخی از قانون شکنی‌های جدید تاکید کرد.
به گزارش فارس، در بخشی ازاین نامه آمده است:«حسب پاره‌ای از گزارش‌ها و شکایات واصله افرادی با دسترسی و سو استفاده از اطلاعات شخصی پرونده بیماران و تماس با همراهان و نیز بحرانی جلوه دادن وضعیت سلامتی وی و با ادعای تامین داروی خاص ملزومات پزشکی، اعمال جرحی اورژانسی و… مبادرت به اخاذی و دریافت وجه از طریق گوناگون (از جمله معرفی خود به عنوان پزشک معالج و درخواست انتقال وجه از طریق عابر بانک) می‌نمایند لذا به منظور حفظ محرمانگی اطلاعات و پیشگیری از اتفاقات مذکور ضرورت دارد بیمارستان‌ها با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم نسبت به حفظ و صیانت از این مهم برنامه‌ریزی و اقدام مناسب معمول دارند»

۴۰ درصد واحدهای مسکونی کشور آپارتمانی است
یک پنجم واحدهای مسکونی کشور بین ۵۱ تا ۷۵ مترمربع و یک هزارم واحدهای مسکونی هم بیش از ۵۰۰ متر مربع مساحت دارند.
گزارش نتایج سرشماری عمومی نفوس ومسکن ۱۳۹۵ در بخش مسکن که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است،نشان می دهد از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی معمولی در کشور، تعداد ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۱۱ واحد مسکونی(۷ر۲۱ درصد) بین ۵۱ تا ۷۵ متر مربع مساحت دارند که یک پنجم واحدهای مسکونی در کشور است و واحدهای مسکونی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیش‌تر با تعداد ۳۲هزار و ۸۹۶ واحد (۱ر۰ درصد) کمترین سهم را دارا هستند.
همچنین از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی معمولی در کشور تعداد ۸ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۵۳ واحد(۹ر۳۹ درصد) آپارتمانی و تعداد ۱۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۵۰ واحد(۷ر۶۰ درصد) غیر آپارتمانی است.
توزیع واحدهای ‌مسکونی معمولی برحسب نوع اسکلت‌ نشان می‌دهد که ۹ر۳۰ درصد این واحدهای مسکونی دارای اسکلت فلزی،حدود ۴ر۲۶ درصد دارای اسکلت بتون‌آرمه و ۵ر۴۲ درصد سایر بوده است.

نظر شما