شناسهٔ خبر: 20498926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

موسوی:‌

تمام برنامه‌های آموزشی قرآن باید به مفاهیم ختم شود/ انسجام تشكل‌های قرآنی، خیران را جذب می‌كند

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد كه تمام برنامه‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت، روخوانی وحفظ باید در نهایت به مباحث مفاهیم و تفسیر ختم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فارس امروز، اول مردادماه در نشست مدیران تشكل‌های قرآنی بوانات با یادآوری هدف غایی فعالیت‌های قرآنی گفت: تمام برنامه‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت، روخوانی وحفظ باید در نهایت به مباحث مفاهیم و تفسیر ختم شود.

وی با تأكید بر اینكه در کنار مباحث قرائتی باید نسبت به مفاهیم تفسیر و تدبر در قرآن دقت بیشتری شود، به تبیین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی آموزشی پرداخت و گفت: در حال حاضر جامع‌ترین آئین‌نامه‌های آموزش قرآن کریم در سطح کشور توسط سازمان دارالقرآن کریم تدوین شده که در آن به تمامی رشته‌ها، سطوح و متعلمین توجه خاص شده است.

موسوی، همچنین نسبت بر لزوم تشکیل مجمع مدیران تشکل‌های قرآنی شهرستان به منظور تبادل نظر، ایجاد انسجام و همفکری تاکید كرد و افزود: این انسجام اسباب حضور مدیران شهرستانی و یا خیرین قرآنی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه هر کسی که دغدغه و عرق دینی برای قرآن دارد باید تلاش خود را در راه قرآن بیشتر کند، افزود: برنامه‌های قرآنی در روستاها سبب روشن نگه داشتن چراغ قرآن در منازل و نقاط دور دست می‌شود.

سرپرست اداره امورقرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس، برگزاری کلاس‌های قرآن در نقاط محروم را زمینه آشنایی الفت انسان‌های پاک دل با کلام وحی برشمرد و بر آن تاکید کرد. ژ

یادآور می‌شود، در پایان این نشست مدیران تشکل‌های قرآنی بوانات به بیان مشکلات و بحث و تبادل نظر در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن دوره‌های آموزشی قرآن در زمینه‌های طرح‌های ابلاغی پرداختند.

نظر شما