شناسهٔ خبر: 20497532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انسان‌ها در ۱۰ سال آینده می‌توانند زبان حیوانات را ترجمه کنند!

ایندیپندنت در گزارشی به احتمال اختراع دستگاهی برای ترجمه‌ زبان حیوانات خانگی پرداخت.

صاحب‌خبر -

ایندیپندنت: در ده سال آینده در ترجمه زبان حیوانات خانگی موفق می‌شویم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بنابر گزارش‌ها مترجمین حیوانات خانگی در 10 سال آینده به ما کمک می‌کنند با سگ ها صحبت کنیم. یک پروفسور دانشگاه آریزونای شمالی پس از اینکه با استفاده از یک نرم‌افزار صدای سگ‌های شکاری را تحلیل کرد، اکنون در حال جمع‌آوری کمک مالی برای ساخت دستگاهی است که حرف‌های سگ‌ها و گربه‌های خانگی را ترجمه کند.

این پروفسور در تحقیقاتش متوجه شد سگ‌های شکاری برای شناختن رنگ‌ها و نام بردن از شکارچیان مختلف از واژه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. او بر این باور است که همین مفهوم می تواند بر حیوانات خانگی نیز اعمال شود.این پروفسور در مصاحبه با گاردین گفت: «تعداد زیادی از مردم مشتاقند با سگ و گربه خود صحبت کنند و بدانند این حیوانات قصد دارند چه چیزی را با آنها به اشتراک بگذارند. آنها همچنین رازهایشان را برای حیواناتشان می‌گویند.

یک گزارش که با تکیه بر تحقیقات این پروفسور و برای Amazon نوشته شده است نشان می‌دهد که زمان زیادی طول نخواهد کشید تا دستگاهی ساخته شود که با استفاده از آن بتوان زبان حیوانات را ترجمه کرد. با توجه به علاقه‌ رو به رشد مردم به حیوانات خانگی احتمالاً نیاز به چنین دستگاهی و تقاضا برای آن بسیار زیاد خواهد بود.

«جولیان کامینسکی» یک روانشناس در دانشگاه «پورتموس» که درباره‌ ارتباط متقابل انسان‌ها و سگ‌ها تحقیق می‌کند درباره‌ ساخت چنین دستگاهی خیلی خوشبین نیست. این روانشناس می‌گوید: «ما از لحاظ علمی نمی‌توانیم برقراری ارتباط سگ‌ها را به داشتن زبان تشبیه کنیم. آنها از سیگنال‌های ابتدایی برای بیان نیازها و احساساتشان استفاده می‌کنند».

انتهای پیام/ 

زبان حیوانات برای انسان‌ها قابل درک می‌شود

نظر شما