شناسهٔ خبر: 20493195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

خسروي‌وفا: يک جاي کار اصلاح اساسنامه کميته ملي المپيک لَنگ مي‌زند

رئيس کميته ملي پارالمپيک گفت: اينکه اصلاح اساسنامه کميته ملي المپيک ? هفت بيشتر از موعد مقرر طول کشيده، يعني يک جاي کار لَنگ مي‌زند.

صاحب‌خبر -

وي افزود: طرح انتزاع کميته ملي المپيک از پارالمپيک که در مهر ماه 95 ابلاغ شده، مي‌گويد که از آن تاريخ بايد اصلاح اساسنامه پارالمپيک و همچنين المپيک در مدت 3 ماه انجام شود. اين کار براي ما صورت گرفت، اما براي کميته المپيک انجام نشد و بايد از خودشان پرسيد که که چرا اين کار 7 ماه به تعويق افتاده است. اين نشان مي‌دهد که يک جاي کار لَنگ مي‌زند. قانون انتزاع در روز 6 مهر توسط رئيس مجلس و 12 مهر توسط رئيس جمهوري ابلاغ شد و نهايتاً بايد تا اواسط دي ماه نيز کار اصلاح به پايان مي‌رسيد.

رئيس کميته ملي پارالمپيک درباره چگونگي ارائه اساسنامه اصلاح شده به مجمع و هيئت دولت گفت: اصلاحات صورت گرفته بايد به صورت همزمان به تصويب هيئت دولت و مجمع عمومي برسد و بايد در اين باره يک مديريت انجام داد. در فصل چهارم از منشور المپيک آمده که در بخش اختيارات قلمرو قانوني بايد قوانين NOC با قوانين مرکزي آن کشور مطابقت داشته باشد، يعني نمي‌شود که برخلاف قوانين داخلي عمل کرد. اين خوب نيست که اساسنامه اصلاح شده بدون ارائه در مجمع کميته ملي المپيک ابتدا در دولت تصويب شود، چرا که ممکن است از سوي IOC ايرادهايي به آن وارد شود، بنابراين کار بايد به صورت همزمان در مجمع و دولت جلو برود.

خسروي‌وفا عنوان کرد: معتقدم که مشارکت مجمع بايد قبل از ارسال به IOC باشد. اين شکل خوبي نيست که مجمع از وضعيت اساسنامه اصلاح شده بي‌اطلاع باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که «آيا کميته پارالمپيک نيز همچون کميته المپيک هنوز بودجه‌اي دريافت نکرده است؟»گفت: اينکه گفته شده ما در رديف متفرقه پولي دريافت کرده‌ايم، درست نيست و در واقع شرايط‌مان در اين رديف همچون کميته المپيک است. بودجه ما در سال 95 مبلغ 17 ميليارد بود که 6 ميليارد از آن را دريافت نکرديم. حالا اين بودجه پس از انتزاع و براي سال جاري به 21 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است. اين را بايد در نظر گرفت که رشته‌هاي زير نظر ما نيز کم نيست و شامل بيش از 20 رشته مي‌شود، اما هزينه‌ها را مديريت مي‌کنيم. هم‌اکنون تيم تيراندازي با کمان معلولان در جمهوري چک است و دووميداني‌کاران نيز براي شرکت در مسابقات جهاني در لندن حضور دارند. چندي قبل نيز تيم‌هاي واليبال نشسته در چين بودند. اين نشان مي‌دهد که برنامه کميته پارالمپيک شلوغ است.

نظر شما