شناسهٔ خبر: 20482383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته خبری اجتماعی ایسنا در شنبه آخر تیرماه

از اعلام نتایج نهایی انتخابات نظام پزشکی تا تعیین تکلیف جزییات مواد مخدر دولتی

71539

شنبه آخر تیرماه پرخبر به پایان رسید؛ از اعلام نتایج نهایی انتخابات پرحاشیه نظام پزشکی تا جزییات مخدرها و افراد مشمول «موادمخدر دولتی» تا وضعیت دریافت خدمات صاحبان دفترچه بیمه سلامن. این خبرها درمیان مهم‌ترین اخبار امروز قرار داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، طی امروز۶۶ خبر از شش حوزه مختلف اجتماعی منتشر شده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین خبرهای امروز آمده‌ است. با کلیک روی هر لینک می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

نتایج هفتمین دوره انتخابات پرحاشیه سازمان نظام پزشکی ساعاتی پیش منتشر شد. طبق اعلام دکتر علی جعفریان-رئیس هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ- ایرج فاضل و محمدرضا ظفرقندی نفرات اول لیست منتخب تهران هستند. اسامی کامل منتخبان نظام پزشکی تهران را می‌توانید در این لینک بخوانید. 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد که زائران حج امسال نگران ابتلا به بیماری‌های مسری نباشند؛ چرا که این وزارتخانه با هماهنگی سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی‌های بهداشتی لازم را انجام داده‌است.

مصطفی قنبرنژاد-مدیرواحد صدور آرم شهرداری تهران- نیز از آغاز ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌های شهر تهران خبر داد و گفت: از اول مرداد ماه تمامی راکبان موتورسیکلت‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران را دارند باید با مراجعه به سایت  WWW. motorcycle۱۳۹۶.tehran.ir  نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

محمدمهدی تندگویان - نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران- نیز امروز ضمن هشدار درباره گود ۳۰ متری خیابان بهشتی، گفته‌ است این گود رها شده دقیقا روبروی مصلی تهران قرار دارد و جزو زمین‌های مصلی تهران است که در اختیار متروی تهران برای فعالیت‌های عمرانی مرتبط قرار داده شده بود.

به دنبال مطرح شدن موضوع احیای سازمان ملی جوانان از طرف رییس جمهور، امیدها برای بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی جوانان ایران در دل‌ها زنده شد. گروه خانواده سرویس اجتماعی با توجه به اهمیت این موضوع با محمدرضا رستمی- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- گفت‌وگویی تفصیلی داشته‌است که با کلیک روی این لینک قابل مشاهده است. 

کدام مخدرها و افراد مشمول «موادمخدر دولتی» می‌شوند؟ این پرسش ایسنا از علی هاشمی -رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر - است. او با دفاع تمام قد از طرح «توزیع موادمخدر دولتی در کشور» آن را عاملی در کاهش پول‌های کثیف دانست و توضیحاتی در خصوص مخدرها و افرادی که مشمول توزیع موادمخدر دولتی می‌شوند ارائه کرد.

مرضیه گرد -رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش- نیز از آغاز شناسایی وتعطیلی مراکزآموزشی غیرمجاز خبرداده‌ است. او با اشاره به فصل تابستان و آغاز دوران فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان، به موسسان کلاس‌های آموزشی پرورشی و تربیت بدنی فاقد مجوز از سوی آموزش و پرورش هشدار داد و گفت: بازدیدها از مراکزی که افراد در سنین مدرسه را تحت آموزش دارند، آغازمی‌شود و موسسان فاقد مجوز از سوی آموزش و پرورش به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

 سعید متصدی -معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست- در حاشیه همایش ملی منتخبان شوراهای اسلامی اعلام کرد که اجرای حدود مجاز معاینه فنی جدید از فردا آغازمی‌شود. به گفته او با اجرای این حدود مجاز سختگیرانه ۹ تا ۱۰ درصد از میزان آلودگی - که مربوط به عدم کارکرد صحیح خودروها در چرخه مصرف است- کاهش می‌یابد.

پراکندگی واحدهای صنعتی، مشکل زیست‌محیطی قدیمی در بهارستان؛ شیدا آکار- رییس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان- در گفت‌وگو با ایسنا از این مشکل قدیمی انتقاده کرده و گفته‌ است که بخشی از این واحدهای صنفی که تعدادشان نیز زیاد است فاقد مجوز هستند و از نظر موقعیت مکانی نیز پراکندگی دارند. درنتیجه هیچ‌گونه اقدامی در زمینه تمهیدات زیست محیطی انجام نمی‌دهند.

سردار ابراهیم کریمی- جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا - در گفت‌وگو با ایسنا زمان اتمام ثبت‌نام مرحله دوم جریمه‌ریالی سربازی را اعلام کرده‌است. کریمی درباره جزییات این موضوع گفته‌ است مشمولان غایبی که تا پایان امسال حداقل هشت سال یا بیشتر از آن غیبت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس۱۰ +  نسبت به ثبت‌نام برای بهره‌مندی از این طرح اقدام کنند.

تیترهایی که در ادامه آمده‌است پنج خبر پربازدید امروز هستند که مخاطبان آنها را انتخاب کرده‌اند:

کدام مخدرها و افراد مشمول «موادمخدر دولتی» می‌شوند؟

هشدار تندگویان در مورد گود ۳۰متری در خیابان بهشتی+عکس

از فردا؛ دارندگان دفترچه بیمه سلامت فقط به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند

آخرین وضعیت شمارش آرای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در تهران

اتمام هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی

انتهای پیام

نظر شما