شناسهٔ خبر: 20479792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

به مناسبت روز دختر برگزار می شود

"جشن ریحانه" جشنی برای دختران در پارک‌های تبریز

مدیر خانه قرآن ریاحین گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت ویژه برنامه‌های " جشن ریحانه " به همت کار گروه فرهنگی «خانه قرآن ریاحین» و شهرداری تبریز در پارک‌های تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعظم آقام علیلو  اظهار داشت: تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و برای حرکت بر اساس منویات مقام معظم رهبری، کار گروه  فرهنگی «خانه قرآن ریاحین»  همچون سال گذشته امسال نیز جشن روز دختر را با عنوان "جشن ریحانه" با همکاری امور بانوان شهرداری تبریز در پارک های بانوان سطح شهرتبریز در ایام دهه کرامت اجرا می‌کند.

وی افزود: در این سلسله برنامه‌ها سعی شده است با در نظر گرفتن نیازهای نوجوانان و جوانان ضمن ایجاد فضای معنوی با اجرای  برنامه‌های شاد و ورزشی اوقات مفرح و  پربرکتی را برای ریاحین باغ زندگیمان فراهم کنیم.

 علیلو،  افتتاحیه مراسم روز دختر را دوم مرداد ماه اعلام کرد و اظهارداشت: مراسم افتتاحیه جشن دهه کرامت دوم مرداد ماه در  پارک بانوی مهر باغمیشه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که برگزاری این مراسمات در پارک‌های مختلف سطح شهر باعث ایجاد و افزایش روحیه  معنوی دختران و زنان در سطح شهر شده است تصریح کرد: در این زمینه مراسم‌های اجرا شده در روز بعد یعنی سوم مرداد در پارک شمس چایکنار اجرا می‌شود و ادامه برنامه‌ها را در روز پنجم مرداد ماه در خیابان قطران و پارک انا پیگیری می‌کنیم.

مدیر خانه قران ریاحین با تاکید بر این که ما در صدد هستیم برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت ویژه دختران را در نقاط مختلفی از سطح شهر به اجرا در آوریم و به صورت متمرکز فقط در یک نقطه از شهر نباشد بنابراین بخش دیگری از این برنامه‌ها در روز هفتم مرداد در خیابان بهار و پارک بهار اجرا می‌شود و بعد از آن نیز در شهرک خانه‌سازی در پارک رضوان نیز برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در نهم مرداد در این پارک اجرا می‌شود.

علیلو در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دهه کرامت در پارک‌های تبریز برای دختران و زنان خاطرنشان کرد: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان، اجرای حرکات نمایشی گارد پرچم و سرود ملی، اجرای دکلمه، سخنرانی برگزاری  مسابقات ورزش‌های بومی و محلی ویژه دختران  حاضر در محل و .... بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای جشن ریحانه است.

وی ادامه داد : 11 مرداد ماه نیز به پارک مشروطه در خیابان مشروطه اختصاص یافته و در نهایت مراسم اختتامیه جشن روز دختر در ۱۲  مرداد ماه در پارک فدک  خیابان  ولیعصر جنوبی  برگزار می‌شود.

مدیر خانه قرآن ریاحین دایر کردن غرفه کتاب با موضوع زن، غرفه ملزومات حجاب، غرفه سلامت ویژه تست تناسب اندام برای دختر خانم‌ها و برگزاری ایستگاه  باغچه مهربانی برای کودکان ۳ تا ۹ سال را از جمله برنامه‌های جنبی جشن های ویژه روز دختر و دهه کرامت اعلام کرد.

وی در پایان ساعت برگزاری جشن‌ها در پارک‌های تبریز را از ساعت 17 و 30 دقیقه تا ساعت 20 اعلام کرد.

علیلو،  ایجاد فضایی شاد و مفرح برای جامعه زنان و دختران، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان، الگوسازی و معرفی چهره‌های موفق علمی و ورزشی، توجه به منویات مقام معظم رهبری برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و .... را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری  جشن ریحانه در پارک‌های سطح شهر اعلام کرد.

نظر شما