شناسهٔ خبر: 20477602 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

طرح ارجاع الکترونیک از فردا آغاز می‌ شود

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ارجاع الکترونیک سرآغاز بزرگی برای کنترل تقاضا در نظام سلامت خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
کبیر گفت: ارجاع الکترونیک آغازی برای شفاف سازی پاسخ دهی به مردم در نظام سلامت و اصلاحی بر روند مدیریت منابع در این حوزه است.
کبیر با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت با حفظ استقلال زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گرفته است افزود: اگرچه ما وارد تجربه‌ای جدید با وزارت بهداشت شده ایم، اما در همین مدت کوتاه با دستور وزیر بهداشت ستاد راهبردی تحول سلامت را عملیاتی کردیم و شش کارگروه ویژه برای ارائه خدمات در این حوزه ایجاد شده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان همگانی بیمه سلامت، خدمات اولیه و بستری خود را از مراکز دولتی و با هدف تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع دریافت خواهند کرد. 
کبیر افزود: بیمه همگانی یکی از برنامه‌های دولت یازدهم بود که در مصوبه مربوط به این هدف، اولویت، گروه نیازمند جامعه بود که توانستیم جمعیت ۱۱ میلیونی از هموطنان را پوشش دهیم.
وی گفت: در گام نخست سکونتگاه‌های محروم و سپس طیف بیشتری از جامعه تحت پوشش قرار گرفت و در واقع اقدامی منحصر به فرد در دولت یازدهم بوده است.
وی با بیان اینکه بر اساس رایزنی‌ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بیمه سلامت امسال باید بتواند از طریق کنترل تقاضا کنترل خدمات را بر اساس منابع به عهده بگیرد ادامه داد: از اول مرداد ۹۶ مقرر شد همه بیمه شدگان همگانی، مراقبت‌های اولیه سلامت همچون خدمات سرپایی و حتی بستری را در مراکز دولتی دریافت کنند و این آغازی برای شکل گیری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در حوزه سلامت است.
کبیر افزود: با همکاری همه جانبه با وزارت بهداشت خواهیم توانست سیستم ارائه خدمات را به گونه‌ای اصلاح کنیم که در ۶ ماه آینده شاهد توسعه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در حوزه سلامت باشیم.
 

نظر شما