شناسهٔ خبر: 20473331 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی حضور بیش از 1200 نفر از خراسان‌جنوبی در راهیان نور غرب

نمایندگی خراسان جنوبی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به بیش از 1200 نفر در اردوی راهیان نور مناطق غرب شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حمیدرضا برات‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعزام به مناطق راهیان نور منطقه غرب و شمال غرب همه ساله به همت سپاه پاسداران استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است، افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما راهیان نور است که برای انتقال تجربیات دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با گنجینه دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افراد در اردوهای راهیان نور به صورت میدانی و فیزیکی از این مناطق استفاده می‌کنند، اظهار کرد: اعزام افراد به این مناطق از 15 تیرماه آغاز شده و به مدت دو ماه تا 15 شهریورماه سال جاری، طی 15 مرحله انجام خواهد شد.

برات‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته 1100 نفر از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب بازدید کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به بیش از 1200 نفر در این اردو شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راه انتقال پیام دفاع مقدس، اردوهای راهیان نور است، اظهار کرد: این اردو خاص بسیجیان نیست و تمام آحاد جامعه می‌توانند از آن اسنفاده کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این اردو طی هفت روز برگزار می‌شود، افزود:  تاکنون دو دستگاه اتوبوس از زائرین به این مناطق اعزام شده‌اند که یک اتوبوس دانشجویی و یک اتوبوس از شهرستان فردوس بوده است.

برات‌زاده با بیان اینکه این یادمان‌های دفاع مقدس هر سال مورد استقبال گسترده مردم به‌ویژه نسل جوان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در این اردوها، به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در هر شهرستان مراجعه کنند و به صورت فردی یا خانوادگی به این مناطق سفر کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ این سفر تقریباً 270 هزار تومان برای هر نفر است، یادآور شد: در منطقه غرب، راویان استقراری داریم و افرادی که تجربه دفاع مقدس در آن مناطق را دارند، به روایت‌گری می‌پردازند.

انتهای پیام

نظر شما