شناسهٔ خبر: 20454409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واشنگتن پست: ترامپ به برنامه محرمانه سیا برای مسلح کردن معارضان سوری پایان داده است

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد دونالد ترامپ به برنامه آمریکا برای آنچه حمایت از مخالفان میانه‌روی سوری می‌خوانده، پایان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع رسمی در دولت آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به برنامه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا برای مسلح کردن معارضان سوری پایان داده است.

این منبع رسمی که واشنگتن پست نامی از او نبرده، به این روزنامه گفت دونالد ترامپ برنامه محرمانه سیا را برای مسلح کردن و آموزش آنچه مخالفان میانه روی دولت بشار اسد خوانده می شد، پایان داده است.

طبق اعلام این روزنامه، این برنامه یکی از عناصر اصلی سیاستی بود که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا سال 2013 به منظور فشار بر بشار اسد برای کناره گیری از قدرت آغاز کرد. این در حالی است که حامیان این برنامه نیز پس از استقرار نیروهای نظامی روسیه در سوریه، از فایده آن پرسش می کردند.

این منبع آگاه به واشنگتن پست گفته است رهایی تدریجی از برنامه سیا به منظور تجهیز تسلیحاتی گروه های سوری نشان از دیدگاه ترامپ برای ایجاد راههای همکاری با روسیه را نشان می دهد.

این منبع همچنین گفت این اقدام، اعترافی به محدود بودن نفوذ و نیز تمایل واشنگتن در کنار زدن بشار اسد از قدرت را نشان می دهد.

مقامات آمریکایی گفته اند ترامپ تصمیم لغو برنامه آژانس اطلاعات مرکزی ( سیا) را حدود یک ماه پیش و در نشستی که در دفترش با «مایک پمپئو» رئیس سیا و نیز «مک مستر» مشاور امنیت ملی داشت، اتخاذ کرده است. این دیدار پیش از نشست ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا در آلمان و در حاشیه نشست گروه بیست بوده است.

خبر واشنگتن پست در حالی منتشر می شود که شورای امنیت ملی آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا) واکنشی به این خبر از خود نشان نداده اند.

انتهای پیام/

 

پایان حمایت آمریکا از مخالفان سوری

نظر شما