شناسهٔ خبر: 20453655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۹ مرداد؛ زمان انجام نخستین پرواز حجاج

پیش‌پروازهای حج از فرودگاه‌های ایران از تاریخ سوم مردادماه و نخستین پرواز حجاج در تاریخ ۹ مرداد انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -
۹ مرداد؛ زمان انجام نخستین پرواز حجاج
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ رحمت‌اله مه‌آبادی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در جلسه هماهنگی حج تمتع ۹۶ در نخستین دوره آموزشی مدیران فرودگاه‌های کشور در تهران گفت: حج امسال، حج خاصی است و باید تلاش کنیم به بهترین نحو به انجام برسد. سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب و دولت برقراری حج است.
وی ادامه داد: عملیات اعزام و پذیرش حجاج در تمتع سال ۹۴ برای ما بسیار آبرومند بود. در آن سال فرودگاه‌های مشهد، امام خمینی (ره) و اصفهان به بهترین نحو کار کردند.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعزام حجاج در حج تمتع سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: عربستان سعودی قصد دارد ۵۰ درصد پروازهای خود را به ۳۰ درصد کاهش دهد و امکان دارد که تمام پروازهای داخلی ما نیز به هما اختصاص یابد. تمامی پروازهای ما از آسمان کویت و بحرین به عربستان می‍‌روند.
مه‌آبادی اظهار داشت: شاید برای اعزام حجاج تمتع امسال از هواپیماهای با بدنه باریک استفاده شود.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تجارب سفرهای حج در سال‌های گذشته گفت: ما باید تمام دیدگاه‌های مدیران حج را در نظر بگیریم و اطلاع‌رسانی‌ها را به صورت مشترک انجام دهیم. سال گذشته در زمینه اطلاع رسانی ما از سازمان حج سبقت گرفتیم و این سازمان سایت ما را به عنوان سایت مرجع حج معرفی کرد.
وی افزود: بحث سطح خدمات ویژه نیز نخستین بار از حج آغاز شده که بسیار خوب و مثبت بوده است؛ مانند پیامک‌اطلاع‌رسان ما در حال تقویت شدن است.
مه‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌پروازهای حج از فرودگاه‌های ایران از تاریخ سوم مردادماه و نخستین پرواز حجاج در تاریخ ۹ مرداد انجام می‌شود.


حجاج ایرانی از ۲۰ فرودگاه عازم سرزمین وحی می‌شوند

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امسال برای انجام حج تمتع، زائران ایرانی از ۲۰ فرودگاه کشور عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می‌شوند.
مرتضی دهقان افزود: عملیات پروازهای رفت ۸۶ هزار زائر ایرانی از ۲۰ فرودگاه از ۹ مرداد ماه آغاز می‌شود و پرواز عوامل برگزاری حج تمتع نیز از سوم مرداد ماه خواهد بود.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:طبق مجوزهای صادره قرار است، ۵۰ درصد پروازهای حج تمتع امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران -هما-و ۵۰ درصد دیگر توسط شرکت‌های سعودی انجام شود.
وی با بیان اینکه زائران ایرانی امسال از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: عملیات رفت از ۹ مرداد ماه آغاز و در ۴ شهریورماه ۹۶ به پایان می‌رسد.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عملیات بازگشت حجاج ایرانی نیز به خبرگزاری ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۶ شهریورماه آغاز و در روز ۴ مهرماه ۹۶ به پایان می‌رسد.
این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری برای اطلاع رسانی به موقع پرواز‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع به زائران ایرانی می‌تواند بسیاری از مشکلات حجاج ایرانی را برطرف کند.

نظر شما