شناسهٔ خبر: 20449602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلایه های آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران از سخنان برخی منتقدین

تهران - ایرنا - آزادکار وزن 65 کیلوگرم تیم ملی ایران با اشاره به اینکه برخی منتقدان مغرضانه در خصوص او اظهارنظر می کنند، گفت: امیدوارم در رقابت های جهانی سال 2017 فرانسه با کسب خوشرنگ ترین مدال پاسخ اعتماد مربیان را بدهم.

صاحب‌خبر -

«میثم نصیری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به هر ترتیب تابع کادر فنی تیم ملی هستم و در صورتی که به عنوان ملی پوش در پیکارهای قهرمانی جهان در فرانسه شرکت کنم، جواب اعتمادی که کادر فنی در این چند ساله به من داشتند را با یک مدال خوب، خواهم داد.
این آزادکار المپیکی ایران با اشاره به نتایج ضعیف خود در بازی های المپیک ریو گفت: در المپیک ریو تجربه کافی نداشتم و شرایط خاصی برای من ایجاد شد و هر چند رسول خادم سرمربی آن زمان تیم ملی با من صحبت کرده بود، اما در نخستین مسابقه خود بی تجربگی کردم و امیدوارم در رقابت های جهانی جبران کنم و جواب منتقدان را بدهم.
وی در خصوص برخی انتقادها در مورد اینکه نصیری در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با وجود غیبت سید احمد محمدی توانسته عنوان نخست را کسب کند، تصریح کرد: هر شخصی نظر خودش را دارد و از سوی دیگر در این چند سال با حضور در مسابقه انتخابی تیم ملی توانستم عنوان نخست را کسب کنم و سید احمد محمدی با توجه به مصدومیتی که داشت نتوانست در مسابقات انتخابی حضور یابد. اعتقاد دارم با حضور همه مدعیان، کیفیت مسابقات هر وزن بالا می رود و در بازی های المپیک نیز اگر حضور یافتم، حقم بود چرا که توانستم در مسابقه انتخابی عنوان نخست را کسب کنم اما شرایطی به وجود آمد که نتوانستم نتیجه لازم را بگیرم.
دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا ادامه داد: در جام جهانی سال 2016 آمریکا نیز با شکست برابر «ماگومد قربان اف» روس، کشتی خوبی نگرفتم و متاسفانه در چند تورنمنتی که این سال ها حضور داشتم مقابل کشتی گیران آماده روسی قرار گرفتم، اما در جام جهانی سال 2017 کرمانشاه به گواه کارشناسان مبارزه های خوبی انجام دادم و در دیدار فینال نیز فرانک مولینارو دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را شکست دادم.
وی در خصوص رقابت های کشتی آزاد قهرمانی سال 2017 آسیا در هند گفت: در کشتی مقابل حریف هندی با یک اشتباه تاکتیکی، کشتی را واگذار کردم و نتوانستم به فینال راه یابم و به نظر می رسد که در فرایند وزن کم کردن اشتباه داشتم و خوشبختانه در بازی های کشورهای اسلامی در باکو با کسب مدال طلا، ناکامی مسابقات قهرمانی آسیا را جبران کردم.
این آزادکار زنجانی تیم ملی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در هشت رویداد مهم بین المللی و داخلی حضور یافته ام، یادآور شد: در هر مسابقه چهار تا پنج کیلوگرم کم کردم و این در حالی است که همه زحمت خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار گرفته ام.
وی ادامه داد: در این بین برخی منتقدین، صحبت هایی را مغرضانه مطرح می کنند و صحبت هایی را انجام می دهند که ممکن است طرف مقابل پاسخ بدهد که موجب بروز ناراحتی شود و این در حالی است که فدراسیون کشتی رقابت های انتخابی را برای حل چنین مواردی گذاشته تا همه مدعیان بتوانند رودروی یکدیگر قرار گیرند و بهترین ها راهی رقابت های جهانی شوند. به یاد دارم که مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان چندین سال در مسابقه انتخابی مقابل من به پیروزی می رسید و من هیچ انتقاد و یا صحبتی را مطرح نمی کردم.
نصیری گفت: البته در مرحله نهایی انتخابی تیم که روزهای 15 و 16 تیر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، آنطور که باید و شاید کشتی های خوبی نگرفتم چرا که پیش از آن و در اردیبهشت ماه و در فاصله کمتر از یک هفته در دو تورنمنت بین المللی قهرمانی آسیا در هند و بازی های کشورهای اسلامی در باکو شرکت کردم و با آمادگی بالایی در مسابقات انتخابی شرکت نکردم و با این حال همه حریفان خود را شکست دادم و اکنون همه دغدغه من حضور موفق در پیکارهای قهرمانی جهان در فرانسه است.
وی یادآور شد: برای رسیدن به تیم ملی کشتی آزاد، زحمات زیادی کشیده ام و شاید برخی حریفان همطراز من در شهرستان خود مربی و حریفان تمرینی خوبی داشته باشند اما در زنجان امکانات و شرایط لازم برای مهیا نیست.
این آزادکار تیم ملی که در زنجان به دلیل نداشتن شغل در یک قصابی فعالیت دارد در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولان کاری برای او انجام داده اند؟ گفت: در استان زنجان تنها سه نفر توانسته مدال قهرمانی آسیا را کسب کنند و انتظار داریم که مسئولان استانی به ورزشکاران شهر خود توجه ویژه ای داشته باشند.
نصیری بیان داشت: در آستانه رقابت های قهرمانی جهان هستیم و شاید مطرح شدن این موضوع اکنون درست نباشد و حاشیه هایی را ایجاد کند اما از مسئولان استانی انتظار دارم که به قهرمانان شهر خود توجه داشته باشند.
نصیری آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران سال گذشته و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی های المپیک موفق به شکست سیداحمد محمدی دارنده مدال نقره و برنز جهان شد و به بازی های المپیک راه یافت.
البته محمدی در آن سال از ناحیه زانو به شدت مصدوم شده بود و همین مصدومیت نیز سبب شد تا امسال نیز نتواند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور یابد.
نصیری در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که اواسط تیر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد یکبار دیگر قهرمان شد و با توجه به مصوبه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد به نظر می رسد وی به عنوان ملی پوش ایران در وزن 65 کیلوگرم در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در پاریس انتخاب شده است.
نصیری در صورت حضور در رقابت های جهانی، نخستین میدان جهانی خود را تجربه خواهد کرد، هر چند او سال گذشته در بازی های المپیک ریو نیز حضور یافته بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**
خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی


نظر شما