شناسهٔ خبر: 20446060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس:

ایجاد ۷۵۲ فرصت شغلی تعهد شهرستان طبس است

طبس-معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس تعهد شهرستان طبس برای ایجاد شغل را ۷۵۲ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تا کنون ۱۴۹ فرصت شغلی در سامانه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قاسمی زاده پیش از ظهر چهارشنبه در سومین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان طبس اظهارکرد: شهرستان طبس تعهد دارد برای۷۵۲ نفر اشتغال ایجاد کند که تاکنون ۱۴۹ نفر درسامانه ثبت شده است.

وی درخصوص عملکرد بانکهای عامل شهرستان طبس در ارائه تسهیلات اشتعال زایی گفت: درمجموع ۸۰.۷ درصد بانک های شهرستان طبس جذب اعتبار تخصیصی داشته اند.

مهدی فاطمی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در توضیحات طرح های جاری گفت: در طرح کارورزی شهرستان طبس تاکنون ۶۱ نفر ثبت نام کرده اند و در کل استان ۱۱۲ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام شده اند.

وی افزود: سهمیه طبس در این طرح ۳۴۵ نفر است.

وی در ادامه بیان داشت: در طرح مهارت آموزی نیز ۵۶۰ نفر در کل استان سهمیه دارند که سهم شهرستان طبس از این تعداد ۴۴ نفر است.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: اگر شاخص های کلان اقتصادی را درنظر بگیریم باید با امیدواری به آینده نگاه کنیم و رای مردم به دکتر روحانی یعنی تثبیت وضعیت موجود که دولت آن را ریل گزاری کرده است.

وی افرود: برای افزایش رشد اقتصادی کشور زحمات زیادی کشیده می شود و در شرایط معمولی به حجم عظیمی از سرمایه گذاری نیاز است که درشاخص های اعتماد و ایجاد روحیه بین مردم معطوف می شود.

سنجری با اشاره به اینکه عرصه تبلیغات اتتخاباتی فرصتی بود تا چالش ها و ایرادات را ببینیم و خواسته ها را شناسایی کنیم گفت: دو مطالبه  مشخص دربحث اشتغال و معیشت مردم از مهمترین مطالبات مردمی شمرده می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان خراسان جنوبی گفت: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی به بحث اشتغال برمی گردد که دولت برای اینکه بتواند دراین شاخص ها توفیقی داشته باشد بستر سازی لازم دارد.

 فاصله بین دانشگاه و صنعت

وی افزود: رونق اقتصادی تولید می خواهد که طبق شعار سال ما مکلف به اجرا هستیم.

سنجری بیان داشت : ما اگر بخواهیم به عنوان متولی، پیشرفتی داشته باشیم باید به چند شاخص از جمله شاخص جمعیتی جوان که بعد از فارغ التحصیلی دنبال کارهستند توجه نماییم.

وی گفت: نرخ مشارکت بانوان از نرخ مشارکت آقایان پایین تر است درصورتی که ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند و ۶۰ درصد این جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از طرفی سهم اشتغال در رشته های مختلف متغیر شده و بستر برای ایجاد شغل های خدماتی راحت تر شده است.

وی ضمن بیان این نکته که بین بخش صنعت و دانشگاه فاصله افتاده و آمار فارغ التحصیلان زیاد شده است، گفت: نرخ بیکاری بین اقایان و بانوان نیز زیاد شده است و باید در جهت شناسایی ایجاد شغل برای بانوان پیگیر باشیم.

سنجری اظهار داشت: دولت عزم خود را برای ایجاد اشتغال جزم کرده است و اکنون فرایند اجرای آن فراهم است و طرح های مختلف درحال تعریف و اجرایی شدن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه استان خراسان جنوبی همچنین گفت: هدف گذاری در استان حداقل ۱۰ هزار فرصت شغلی است که لازم است کمیته های اشتغال شهرستان ها پیگیر عملکرد دستگاه ها باشند تا نتیجه حاصل شود.

نظر شما