شناسهٔ خبر: 20445566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

۳۵۶ اثر به جشنواره مطبوعات و خبرگزاری هادر زنجان ارسال شده است

زنجان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها را ۳۵۶ اثر اعلام کردو گفت: این آثار از سوی ۸۶ نفر ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم ظهر چهارشنبه  در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری جشنواره مطبوعات خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری خانه مطبوعات و خبرگزاری برگزار می‌شد و اختتامیه جشنواره روز ۱۷ مردادماه است. 

وی اظهار کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره مطبوعات در بخش‌های اصلی شامل قالب مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (شامل خبری، غیرخبری)، خبر، گزارش (شامل خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور  برگزار شده است، گفت: همچنین بخش موضوعی نیز در قالب موضوعات چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، رسانه و انتخابات، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت، حجاب و عفاف، قاچاق کالا و ارز، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست برگزار می‌‎شود.

مقدم تاکید کرد: رسیدگی به آثار یک مرحله‌ای و توسط هیأت داوران جشنواره خواهد بود و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۵۶ اثر بوده و این آثار از سوی ۸۶ نفر ارسال شده است و در بخش مقاله ۵۲ اثر از سوی ۲۹ نفر، بخش مصاحبه ۴۲ اثر توسط ۲۲ نفر، سرمقاله ۱۵۲ اثر توسط ۲۲ نفر و گزارش خبری ۸۰ اثر از سوی ۴۱ نفر ارسال شده است و در بخش خبر ۲۰ اثر توسط ۱۴ نفر، در بخش عکس خبری ۱۷ اثر توسط هشت نفر، عکس خبری زیرمجموعه هفت اثر توسط هفت نفر، صفحه‎آرایی ۳۹ اثر توسط ۱۱ نفر، عکس غیرخبری تک چهار اثر توسط چهار نفر، تیتر ۶۱ اثر توسط ۳۹ نفر و مقاله ۲۹ اثر توسط ۱۵ نفر ارسال شده است.

وی به نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت نبود مکان دو سال است که برای برگزاری آن دچار مشکل هستیم.

مقدم در ادامه به وضعیت  فرهنگسرای کوثر زنجان اشاره کرد و گفت: در واقع این فرهنگسرا دارای سه متولی ارتش، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

یادمان حسین منزوی در اولین فرصت نصب خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه  در اولین فرصت یادمان حسین منزوی نصب می‌شود، گفت:  اخیرا در فضای مجازی موضوع مزار حسین منزی دغدغه‌ای است که بین اهالی هنر دیده می‌شود اما در این میان برخی نیز به این قضیه دامن زده و سعی در تخریب چهره استان دارند.

مقدم افزود: این اداره‌کل همواره در خصوص اهالی هنر استان وظایفی داشته و دارد که از این منظر این اداره طی نامه‌ای خواستار رسیدگی به مقبره و یادمان حسین منزوی داشته است و از این تاریخ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه سایر ارگان‌ها با وجود مشکلاتی که در زمینه ساخت مقبره برای این شاعر نامی زنجانی وجود دارد کارها را دنبال می‌کنند.

وی با ابزار امیدواری از تفکیک سازمان ملی جوانان از ورزش گفت: امیدواریم این اتفاق رخ داده و اتفاقات خوبی برای نسل جوان رقم بخورد که چه بسا اگر این موضوع اتفاق بیفتد ما فرهنگسرای کوثر را به آنها کادو می‌دهیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: موافقت اولیه راه‌اندازی سینما تجربه در زنجان اخذ شده ودر صورت تایید کمیسیون بند ۵، به سینمای هنر و تجربه تبدیل می‌شود.

مقدم در ادامه با اشاره به برگزاری دومین همایش علمی ـ پژوهشی کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی افزود: اختتامیه این جشنواره در پنجم مردادماه امسال‌ در صبح و بعد از ظهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره شده است، گفت: ۶۰ مقاله در این مسابقه داوری شده است که نتایج طی روزهای آینده اعلام خواهد شد تا برگزیدگان جهت ارائه‌ مقاله خود آماده شوند.

مقدم با اشاره به اینکه استان زنجان با عملی کردن این جشنواره در ترویج کرامت انسانی پیش‌قدم خواهد بود، گفت: قطعا تولیدات این جشنواره مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و از قالی این مقاله‌ها سعی خواهد شد تا امید را به جامعه استانی تزریق کنیم.

نظر شما