شناسهٔ خبر: 20437652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)

سوغاتی قسمت جدا نشدنی از مسافرت است و معمولا نماد هر کشور یا منطقه ای بیشترین جاذبه را برای مسافران و گردشگران دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  همه‌ی ما زمانی که به مسافرت می‌رویم دلمان می‌خواهد چیزی از آن مکان را به یادگار داشته باشیم تا همیشه خاطرات خوش آنجا را برایمان زنده کند. برای دیدن محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان، در این گزارش همراه ما باشید.

محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) چراغ نفتی کوهستان راشمور، داکوتای جنوبی، آمریکا
«داکوتای جنوبی» جزو مناطق توریستی مهم آمریکا نیست اما همین ایالت منطقه‌ای دارد که در تمام جهان شناخته شده است و باعث می‌شود تا ابد در ذهن شما بماند. " کوهستان راشمور"  یکی از آن مناطق است. می توانید  چراغ نفتی که کوهستان برآن حک شده را بخرید.

محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) کشتی‌گیر سومو، ژاپن
یکی از شهرتهای ژاپن وجود کشتی گیری معروف بوده که مجسمه‌ی آن کشتی‌گیر به اسم کشتی گیرسومو یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ژاپن است.




محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) لیوان دراکولا، رومانی
یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد رومانی این است که هر کس اسم این کشور را بیاورد، اولین چیزی که به ذهن می‌آید، «دراکولا» است. به همین خاطر تعجبی هم ندارد که تمام مغازه‌هایی که سوغات این کشور را می‌فروشند، همگی با طرح و شکل دراکولا هستند می توانید لیوان‌های ترسناک را به عنوان یادگاری این کشور بخرید.

 

محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) دما سنج دیوار چین، چین
دیوار چین که بسیار شناخته شده است نمادی از چین به حساب می‌آید از این رو وسایل تزئینی زیادی را با نماد این بنای بزرگ و جذاب ساخته شده است. به طور مثال دماسنج و یا تابلو و یا مجسمه‌های این دیوار، با خرید دماسنج به عنوان سوغاتی، با یک تیر دو نشان بزنید. هم شما را به یاد سفر چین می‌اندازد و هم دمای خانه را به شما نشان می‌دهد.


محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) درب باز کن بطری پاپ، واتیکان
همه می‌دانند که واتیکان منزل بزرگ‌ترین مرجع دین مسحیت، یعنی پاپ است. اگر سفری به این کشور که در قلب رم ایتالیا است بزنید، متوجه می‌شوید که عکس و پرتره‌ی پاپ در همه جای شهر وجود دارد. حتی بر روی ساده‌ترین چیز‌ها، مثل درب باز کن بطری.


محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) مجسمه‌ی فرعون، مصر
فراموش نکنید که وقتی خواستید از مصر برگردید، چند تا از این مجسمه‌ها در چمدانتان باشد.  اهرام مصر، مجسمه‌ی ابوالهول و صد البته، فراعنه!



محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) مجسمه‌ی حضرت عیسی، برزیل
مجسمه‌ی واقعی حضرت عیسی، که در ارتفاعات شهر «ریو» در برزیل قرار دارد، ارتفاعش ۳۰ متر است و حتی می‌توان گفت که سمبل این شهر و حتی کشور است. این مجسمه را به هر سایز و اندازه‌ای می‌توان از مغازه‌هایی که سوغاتی می‌فروشند تهیه کرد.


محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) مجسمه‌ی گولم، جمهوری چک
این مجسمه‌هایی که شبیه کشتی‌گیر سومو در ژاپن است، در واقع "گولم" نامیده می‌شود.
این مجسمه برای اولین بار در قرن شانزدهم توسط یک مبلغ دین یهود ساخته شد. این مجسمه‌ها جزو محبوب‌ترین سوغات جمهوری چک است.


محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) جا کلیدی برج ایفل، فرانسه
این جا کلیدی آهنی، در سراسر جهان محبوب است و خیلی خاص نیست. اما داشتنش خالی از لطف نیز نیست.



محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) کنسرو مه، کالیفرنیا، آمریکا
یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌ها همین است. کالیفرنیا دو چیز دارد که حتما باید از آن‌ها دیدار کرد. یکی پل «گلدن گیت» مشهور آن و دیگری مه‌های این شهر. اگر شما مجسمه‌ی پل «گلدن گیت» و یک قوطی از این مه‌ها را بخرید، هر دوی آن را در خانه خواهید داشت. البته اگر واقعا چیزی در این قوطی وجود داشته باشد!


محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1) اتوبوس‌های دوطبقه، انگلیس
جدا از جاذبه‌های مشهور شهر لندن، اعم از «کاخ باکینگهام»، «برج بیگ بن» و پل معروف آن، پایتخت انگلیس یک چیز دیگر دارد که هر توریست و گردشگر باید آن را ببیند و از آن عکس بگیرد و آن هم اتوبوس‌های دوطبقه‌ی این شهر است. اگر به لندن رفتید فراموش نکنید یک مجسمه‌ی کوچک از این اتوبوس‌ها را بخرید.

محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)
محبوب ترین سوغاتی‌های جهان (1)

نظر شما