شناسهٔ خبر: 20418135 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تربیت حفاظ قرآن در دل روستا با دست خالی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول خانه قرآنی حضرت صاحب الزمان(ع) روستای کودزر فراهان گفت: با وجود ضعف امکانات و مشکلات روستا، از طریق آموزش‌هایی که در این خانه قرآنی انجام می‌شود توانستیم حفاظ کل و جزء قرآن تربیت کنیم.

صاحب‌خبر -
اکرم کودزری، مسئول خانه قرآنی حضرت صاب‌الزمان روستای کودزر فراهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: آموزش قرآن به کودکان و بزرگسالان علاقمند در روستا کار ارزشمندی است و چه زیباتر که این آموزش‌ها در خانه‌های قرآنی انجام شود.
وی ادامه داد: علاقه به فعالیت‌های قرآنی در بنده از زمانی آغاز شد که پدر بزرگم روحانی روستا را برای آموزش عمومی قرآن دعوت می‌کرد، در سال اول فعالیت خانه قرآنی از سوی استانداری از بنده تقدیر شد. در خانه قرآنی روستای کودزر دوره‌های تجوید، روخوانی و روانخوانی و البته با حداقل امکانات و به صورت رایگان آموزش داده می‌شود.
کودزری اظهارکرد: اکثر کلاس‌های خانه قرآنی به دلیل نداشتن امکانات در حسینیه پایگاه بسیج برگزار می‌شد، این کمبودها را با تبلیغات اسلامی در میان گذاشتیم و قول حمایت دادند اما فعلاً خبری نشده است.
وی بیان کرد: با وجود ضعف امکانات و مشکلات روستا، از طریق آموزش‌هایی که در این خانه قرآنی انجام می‌شود توانستیم حفاظ کل و جزء از جمله اعظم کودزری حافظ 18 جزء، طیبه کودزری و نرجس‌السادات حسینی حافظ کل قرآن را تربیت کنیم.
کودزری افزود: بنده با وجود اینکه از سال 67 تا امروز دوره‌های مختلف  پیش دبستانی، مربی دوره مفاهیم تخصصی قرآنی، مفاهیم روخوانی و روانخوانی را گذرانده‌ام و سابقه طولانی در فعالیت‌های قرآنی دارم از بیمه فعالان قرآنی محروم هستم و اداره ارشاد فراهان در این زمینه اقدامی انجام نداده است.
مسئول خانه قرآنی حضرت صاحب الزمان(عج) روستای کودزر فراهان بیان داشت: خانه قرآنی درآمد مالی ندارد و کلاس‌ها رایگان برگزار می‌شود.

نظر شما