شناسهٔ خبر: 20414522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

آژير

صاحب‌خبر -

مرگ ناخواسته پدر در یک حادثه
شهروند|  مرد میانسال پیش از رفتن به یک مسافرت خانوادگی به صورت اتفاقی با شلیک گلوله کشته شد.
ساعت 17:30 روز 25 تیر ماه مرگ مشکوکي به کلانتری 124یوسف‌آباد اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات نخست مشخص شد فردی حدودا 50 ساله بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای شلیک‌شده از یک تفنگ بادی و اصابت آن به قسمت حساس سر فوت کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «مرگ مشکوک» و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان با حضور در محل به تحقیق از پسر متوفی که در زمان وقوع حادثه به همراه پدرش تنها در خانه حضور داشت، پرداختند. این پسر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «قصد رفتن به مسافرت را داشتیم. پدرم از من خواست اسلحه بادی را برایش بیاورم تا آن را امتحان کنیم. من یک ساچمه داخل تفنگ بادی گذاشتم و آن را به پدرم دادم اما اسلحه شلیک نکرد. پدرم از من درخواست پیچ‌گوشتی کرد تا گیر اسلحه را برطرف کند اما ناگهان تفنگ شلیک شد و گلوله به سر پدرم برخورد کرد. بلافاصله به پدرم تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی دادم و همزمان موضوع را تلفنی با عمویم در میان گذاشتم. زمانی که اورژانس به محل رسید، آنها گفتند که پدرم فوت کرده است.»
بررسی صحت اظهارات پسر متوفی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که شلیک گلوله نمی‌توانسته توسط شخص متوفی انجام شده باشد. بنابراین پسر متوفی در اظهاراتی جدید گفت: «من و پدرم در اتاق مشغول صحبت‌کردن بودیم که پدرم از من خواست تا قبل از رفتن به مسافرت تفنگ بادی را برایش بیاوریم. پدرم در حال کارکردن با گوشی تلفن همراهش بود که من یک ساچمه در داخل تفنگ گذاشتم؛ زمانی که به قصد بستن، لوله تفنگ را به سمت بالا کشیدم، ناگهان تیر شلیک شد و به سر پدرم برخورد کرد. به‌سرعت بالای سر پدرم رفتم و دیدم که به‌سختی نفس می‌کشد. به عمویم زنگ زدم و از او خواستم خودش را سریع به خانه ما برساند. بعد از چند دقیقه نیز اورژانس به محل رسید اما پدرم فوت کرده بود.»

دستگیری عامل تعرض به زنان اصفهان
شهروند|  مردی که صبح دیروز در خیابان‌های اصفهان چند زن را مورد آزار قرار داده بود، در کمتر از یک‌ساعت توسط ماموران دستگیر شد.
سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره این ماجرا گفت: «ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه مردی که از ناهنجاری‌های رفتاری و بیماری روانی رنج می‌برد و به تازگی نیز تحت‌درمان قرار داشت، به دلیل آزار و اذیت بانوان دستگیر شد. این مرد در حوزه کلانتری 18 به یکی از زنان درحال تردد متعرض شده و متواری می‌شود. همین شخص در خیابان فارابی حرکت قبلی خود را تکرار کرده و نسبت به دونفر دیگر تعرض می‌کند.»جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که از ساعت 10:30 تا 11:20 روز دوشنبه تحرکات بیمارگونه این شخص ادامه داشت، گفت: «به محض اعلام نخستین اتفاق رخ‌داده، بلافاصله تیم ویژه‌ای از فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و ظرف کمتر از یک‌ساعت فرد مذکور 35ساله،   شناسایی و با وجود تعادل در گفتار و رفتار دستگیر شد. درحال حاضر فرد مذکور در یکی از مراکز رسیدگی به بیماران روانی نگهداری می‌شود.»

رازگشایی از 6 قتل در کرمان
شهروند| 3 قاتل و شرور فراری طی 24ساعت گذشته در شهرستان‌های رودبار جنوب، فهرج و جیرفت دستگیر شدند. یکی از این قاتلان 10سال پیش چهار قتل مسلحانه مرتکب شده بود.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، رئیس پلیس استان کرمان درتشریح عملیات پلیس رودبارجنوب در این‌باره گفت: «ماموران پلیس آگاهی این شهرستان مردی که 10‌سال پیش مرتکب چهار قتل مسلحانه شده بود را دستگیر کردند. متهم که از مجرمان سابقه‌دار است، چهار قتل مسلحانه، شرارت و اخلال در نظم عمومی، سرقت مسلحانه خانه، تیراندازی ایذایی، تیراندازی منجر به جرح و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز را در پرونده خود دارد.»وی از دستگیری قاتل فراری دیگری درشهرستان فهرج خبر داد که در دی‌ماه ‌سال گذشته برادر خود را به قتل رسانده بود.بنی‌اسدی‌فر درباره عملیات پلیس شهرستان بنی‌اسدی‌فر در تشریح عملیات دستگیری قاتل فراری در شهرستان جیرفت نیز، گفت: «در ایام نوروز سال95 نیز در یکی از روستاهای توابع این شهرستان فردی به علت اختلافات قبلی با سلاح گرم غیرمجاز اقدام به تیراندازی به سمت سه‌نفر جوان کرد که در این حادثه یکی از آنها زخمی و به علت شدت جراحات وارده جان باخت. قاتل سرانجام پس از گذشت یک‌سال توسط کارآگاهان پلیس شهرستان جیرفت با انجام یک عملیات خاص اطلاعاتی و انتظامی در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان دستگیر شد. متهمان دربازجویی‌های انجام‌شده به جرم خود اعتراف کردند و پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند. در این سه عملیات دو قبضه سلاح غیرمجاز و مقادیری مهمات کشف شد.»

نظر شما