شناسهٔ خبر: 20410017 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار کارشناسان انگلیسی نسبت به جهش قیمت مواد غذایی در پسابرگزیت

لندن - ایرنا - سه تن از اساتید دانشگاه های انگلیس روز دوشنبه با انتشار گزارشی نسبت به جهش قیمت مواد غذایی در دوران پسا برگزیت هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'اریک مایلستون'، از دانشگاه ساسکس، 'تیم لنگ' از دانشگاه لندن و 'تری مارزدن' از دانشگاه کاردیف در گزارش 88 صفحه ای خود عنوان کردند که این احتمال وجود دارد قیمت مواد غذایی تا حتی 22 درصد افزایش پیدا کند.
گزارش یادشده همچنین نسبت به احتمال کاهش کیفیت مواد غذایی در انگلیس هشدار داده و بر لزوم پایبندی این کشور به استانداردهای اتحادیه اروپا تاکید کرده است.
پروفسور لنگ، از نویسندگان این گزارش عنوان کرد که بر اساس نظام غذایی انگلیس، مواد غذایی به مدت 3 الی 5 روز ذخیره می شود؛ وی همچنین با بیان اینکه 31 درصد مواد غذایی انگلیس از اتحادیه اروپا تامین می شود، افزود: بدین ترتیب خروج از اتحادیه اروپا بدون تدابیر لازم میسور نیست.
وی افزود: مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 20 ماه دیگر به پایان می رسد، اما دولت هیچ راهبردی را در زمینه نظام غذایی پسا برگزیت ارائه نداده و این مساله به صورت جدی، بازار مواد غذایی انگلیس را در معرض خطر قرار می دهد.
'اریک مایلستون' و 'تری مارزدن' نیز در این گزارش عنوان کرده اند که از بی تدبیری دولت انگلیس نسبت به عدم راهبرد نظام غذایی پسابرگزیت شگفت زده شده اند.
آنها می گویند: به نظر می رسد که دولت در روند خروج از اتحادیه اروپا، در خواب راه می رود.
این گزارش در حالی منتشر می شود که دومین دور از مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از امروز (دوشنبه) به مدت 4 روز از سر گرفته شده است.
دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس امروز در رأس هیاتی از سیاستمداران انگلیسی، با هدف ادامه مذاکرات خروج کشورش از اتحادیه اروپا برای چهار روز راهی بروکسل شد.
وی قرار است در این دور از مذاکرات پیرامون با سه محور حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، هزینه مالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تعیین تکلیف در رابطه با مرزبندی دو ایرلند درپسابرگزیت گفت وگو کند.
دیوید دیویس در بدو ورودش به بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اکنون زمان کار است و بایستی تلاش کنیم تا مذاکرات با موفقیت پیش برود.'
وی افزود: ماه گذشته مذاکرات خوبی را با اروپا داشتیم و این هفته قرار است وارد جزییات شویم. مساله حفاظت از حقوق شهروندان انگلیسی ساکن اروپا و اروپایی‌های ساکن انگلیس برای من اولویت دارد و باید در این زمینه مذاکره کنیم.
اکثر مردم انگلیس در همه پرسی پارسال به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. به دنبال آن «ترزا می» در ماه مارس گذشته در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.
دو طرف دو سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزییات روابط آینده شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 توافق کنند.
اروپام ** هـ ن **1908
ناشر : افشار دارابی

انتهای پیام /*

نظر شما