شناسهٔ خبر: 20395668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه: شش هزار نفر برای طرح کارورزی ثبت نام نهایی شده اند

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه به مزیت طرح کارورزی برای افراد جویای کار و کارگاه های تولیدی اشاره کرد و گفت: این طرح با استقبال خوبی در استان مواجهه شده و تاکنون حدود شش هزار نفر واجد شرایط ثبت نام نهایی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، دولت یازدهم در سال 96 در طرح فراگیر اشتغال و کارورزی جایگاه و سهم ویژه ای برای کرمانشاه در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: طرح فراگیر اشتغال، طرحی است که دولت یازدهم در راستای اجرای ساسیت کلی نظام برای کاهش بیکاری و اشتغال جوانان و همچنین اقتصاد مقاومتی در نظر دارد امسال 970 هزار شغل جدید ایجاد کند.
به گفته رحیمی، بیشترین سهم از این طرح به استان کرمانشاه اختصاص یافته و زیرساخت های لازم اعم از زمین ارزان قیمت در شهرکهای صنعتی، معافیت مالیاتی ارائه خدمات آب، برق، گاز و راه های ارتباطی حمل و نقل برای سرمایه گذاری فراهم شده است.
وی از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست هرچه سریعتر برنامه ها و طرح های خود را برای استفاده بهینه از این طرح تهیه به استانداری و کمیته کارشناسی طرح معرفی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان با بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی گفت: دانشگاه ها باید با تلاش ویژه تری در راستای ارائه پیشنهاد، تدوین طرح، آموزش و توانمندسازی افراد با دستگاه های اجرایی هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم اشتغال پایداری ایجاد کنیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده و رتبه سوم بیکاری استان های کشور را در اختیار دارد.
8066 خبرنگار:عبادالله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما