شناسهٔ خبر: 20356915 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

عملیات متهورانه فلسطینی‌‌ها در مسجدالاقصی به هلاکت ۲ نظامی صهیونیست انجامید

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: عملیات استشهادی کم سابقه سه جوان فلسطینی در مسجدالاقصی سبب هلاکت دو نظامی صهیونیست شد.
در درگیری مسلحانه دیروز جمعه در محوطه مسجد الاقصی، دو نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و سه جوان فلسطینی هم به شهادت رسیدند. سه جوان مسلح فلسطینی در محوطه مسجد الاقصی با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند و دو نفر از آن ها را به هلاکترساندند و در نهایت خود نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.منابع صهیونیستی اعلام کردند که این سه جوان فلسطینی از سلاح کمری استفاده کردند.درپی این عملیات شهادت‌طلبانه در مسجد الاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی تمام ورودی‌ها به این مجموعه را بسته و محله قدیمی شهر قدس اشغالی را محاصره کرد.
صهیونیست‌ها همچنین دیروز اجازه برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی را ندادند. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی این عملیات شهادت طلبانه دستور بسته شدن مسجدالاقصی را صادر کرد. نتانیاهو در سخنانی با تروریستی خواندن عملیات جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی گفت: پس از رایزنی هایی که با شخصیت های امنیتی داشتیم مسجدالاقصی بسته شد. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت که عملیات قدس بسیار خطرناک بود و از خطوط قرمز عبور کرد.
از طرفی گفته می شود نظامیان صهیونیست در اقدامی بی‏‌سابقه همه مسیرهای منتهی به منطقه القدس القدیمه(بخش قدیمی قدس) و مسجد الاقصی را مسدود و به اردوگاه‎های فلسطینی شدیداً حمله کردند. پلیس اسرائیل درپی وقوع عملیات شهادت‌طلبانه در مسجدالاقصی تمامی ورودی‌های منتهی به این مکان مقدس را بسته و محله قدیمی شهر قدس اشغالی را محاصره کرد. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای آن مانع اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی شدند. شبکه المیادین در همین ارتباط گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه‎های فلسطینی شدیداً حمله کردند به طوری که حمله به اردوگاه‎ها بی‌سابقه بود.
در این حال نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شیخ «محمد حسین» مفتی و امام جمعه قدس را دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
همچنین جنبش فتح فلسطین اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی را رقت‌انگیز خواند و آن را محکوم کرد و از فلسطینیان خواست برای برپایی نماز جمعه به قبله اول مسلمانان بروند. کمیته ‎های مقاومت فلسطین هم عملیات شهادت طلبانه در قدس را تبریک گفتند و آن را در پاسخ به حملات مستمر صهیونیست ‎هابه مسجدالاقصی اعلام کردند. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ‎ای عملیات قهرمانانه سه جوان فلسطینی را تبریک گفت و درباره حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم آن هشدار داد. جنبش حماس هم عملیات شهادت‌ طلبانه در قدس اشغالی را تأکیدی بر استمرار انتفاضه و وحدت ملت برای پشتیبانی از مقاومت برشمرد.
در خبری دیگر در یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه الدهیشه در بیت لحم نیز یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید و بدین ترتیب شمار شهدای دیروز فلسطینی به چهار تن رسید. خبر دیگر اینکه جنبش حماس در بیانیه‌ای اظهارات سفیر سعودی در الجزایر علیه مقاومت را محکوم کرد و اینگونه اظهارات را به دور از ارزش‌ها و آرمان‌های امت عربی و اسلامی دانست. سامی بن عبدالله الصالح سفیر سعودی در الجزایر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تروریستی خوانده بود.

نظر شما