شناسهٔ خبر: 20346661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ورامین:

دشت ورامین رتبه دوم استان تهران در تعداد شهدای طلبه را دارد

ورامین- رییس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ورامین گفت: دشت ورامین، پس از ری، رتبه دوم استان تهران در تعداد شهدای طلبه و روحانی را در استان تهران دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر پورجوادی، بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان این که دشت ورامین در دوران دفاع مقدس ۲۱ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: این دشت، شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، پس از ری، دارای رتبه دوم تعداد شهدای طلبه و روحانی در استان تهران است.

وی گفت: شهادت فضیلت والایی است که خداوند، آن را به جهادگران خویش اعطا می کند و روحانیت نقش غیر قابل انکاری در ۸ سال دفاع مقدس و نیز دیگر عرصه های انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و گواه این مدعی جمعیت کثیر شهدای طلاب و روحانی است که در مقایسه با سایر اقشار بیشترین آمار را دارد.

رییس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ورامین اضافه کرد: شهدای روحانی مصداق عالم عامل هستند و جهاد را با علم درآمیخته و بیشترین عاملان به علم خود بودند و نام پر آوازه آن ها برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ این سرزمین کهن ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: پنج شنبه ۲۹ تیرماه و هم زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) و رییس مکتب تشیع و  از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، دهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی دشت ورامین در مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، شهیدان حمید حسن زاده،محمد ناصر رحیمی، رجبعلی اسلامی خوزانی، مسعود صانعی، ابراهیم رمضانی، سید حسن احمدی، حسین کاشانی، غلامحسن ضرغام، محسن عرب بهشتی، سید منصور دلاوری، سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، سید محمد تقی حسین تبار، مجید بلوچی، صدرالله حجازی فر، علی(ذوقعلی) جلالی نیا، سید علاء الدین ضیا، سید مجتبی طباطبایی و محمد جواد خاکباز، شهدای طلبه و روحانی دشت ورامین، شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک هستند.

نظر شما