به گزارش
شفاف، از اینرو برای ارتقاء فرهنگ مالیاتی و نهادینه کردن مقوله مالیات در میان آحاد جامعه باید تلاشهای همه جانبهای صورت گیرد، زیرا در گذشتهای نه چندان دور بسیاری از کسبه بازار هر روز صبح قبل از شروع به فعالیت مسائل شرعی کسب و کار را مطالعه میکردند تا مبادا حرامی را حلال و حلالی را حرام و در حق بندهای از بندگان خداوند ظلمی را مرتکب شوند.
بهره مندی از تعالیم انسان ساز اسلام و احکام شریعت در ارتقاء فرهنگ مالیاتی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. نمونه بارز این احکام، خمس و زکات است که از اصلیترین نوع مالیاتهای اسلامی بشمار میآید.
از آنجائیکه قوانین و احکام اسلام انعطاف پذیر و قابل اجرا در همه زمانها و مکانها میباشد از اینرو خمس و زکات و سایر واجبات مانند گذشته قابل عمل و اجرا است.
با توجه به اینکه در حال حاضر وظایف دولتها بسط و توسعه یافته و فقط محدود به تامین معیشت و امنیت نمیشود لذا مالیاتهای اسلامی دیگر پاسخگوی نیازهای دولت نبوده و در نتیجه دولتها باید به وضع مالیاتهای جدید مبادرت کنند؛ بنابراین با بکار بستن روشها و شیوههای منطقی و معقول میتوان به گونهای عمل نمود که همانطور که اقشار متدین بطور داوطلبانه به پرداخت خمس و زکات اقدام میکنند به این خودباوری و اعتقاد نیز برسند که مالیاتهای متعارف را هم با جان و دل پرداخت نمایند. البته خودباوری و اعتقاد مودیان به پرداخت مالیات هنگامی به منصه ظهور خواهد رسید که بتواند آثار آنرا بطور ملموس مشاهده کنند.
در سالهای اخیر شاهد راه اندازی پروژههای مختلف عمرانی در کشور بوده، اما متاسفانه کمتر به منابع مالی آنها که عمدتا از طریق مالیات تامین شده، توجه شده است؛ لذا مغفول ماندن این موضوع از سوی دولتمردان در باور و اعتقادات مودیان درخصوص پرداخت مالیات اثرات نامطلوبی داشته بطوریکه همواره آنان تلاش میکنند تا به نحوی از مالیات بگریزند.
امروزه دولتها در اکثر کشورهای جهان میکوشند هزینههای جاری خود را از طریق منابع پایدار مالیات تامین کنند.
خوشبختانه این سیاست در کشور مانیز در سالهای اخیر بشدت مورد استقبال دولتمردان قرار گرفته، بطوریکه در برنامه ریزیهای بعمل آمده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت در پایان آن برنامه موظف شده است که صد در صد هزینههای جاری خود را از محل مالیات تامین و پیش بینی کند.
شایان ذکر است چنانچه اطلاع رسانی صحیح و وسیعی درخصوص موارد مذکور بعمل آید به نحوی که مودیان به این سطح از آگاهی دست یابند که مالیاتهای پرداختی آنان صرف طرحهای زیربنایی و عمرانی شده که در نهایت خود ایشان میتوانند از این تسهیلات بهرهمند گردند.
قدر مسلم نهادینه شدن چنین باور و اعتقادی در اذهان و افکار عمومی موجب میشود که برداشتهای اشتباه پیشین خود را نسبت به مالیات کنار گذاشته و پرداخت مالیات را بعنوان یک تکلیف تلقی کنند.
همچنین بین باور و اعتقاد مردم به مالیات و دستاوردهای آن رابطه مستقیمی وجود دارد بدین معنی که با مشاهده طرحهای عمرانی و زیربنایی در کشور تمایل بیشتری نیز به پرداخت مالیات پیدا میکنند.
با عنایت به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از دو بخش مالیات و عوارض تشکیل شده و قانونگذار مکلف کرده است که عوارض باید پس از وصول توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداریها و دهیاریهای همان منطقه اختصاص یابد؛ لذا این نوع مالیات نسبت به مالیاتهای مستقیم آثارش بیشتر ملموس بوده، زیرا شهرداریها و دهیاریها با داشتن این منابع (عوارض) میتوانند به احداث پروژههای عمرانی و زیربنایی منطقه مبادرت ورزند.
از آنجائیکه قوانین و احکام اسلام انعطاف پذیر و قابل اجرا در همه زمانها و مکانها میباشد از اینرو خمس و زکات و سایر واجبات مانند گذشته قابل عمل و اجرا است.
با توجه به اینکه در حال حاضر وظایف دولتها بسط و توسعه یافته و فقط محدود به تامین معیشت و امنیت نمیشود لذا مالیاتهای اسلامی دیگر پاسخگوی نیازهای دولت نبوده و در نتیجه دولتها باید به وضع مالیاتهای جدید مبادرت کنند؛ بنابراین با بکار بستن روشها و شیوههای منطقی و معقول میتوان به گونهای عمل نمود که همانطور که اقشار متدین بطور داوطلبانه به پرداخت خمس و زکات اقدام میکنند به این خودباوری و اعتقاد نیز برسند که مالیاتهای متعارف را هم با جان و دل پرداخت نمایند. البته خودباوری و اعتقاد مودیان به پرداخت مالیات هنگامی به منصه ظهور خواهد رسید که بتواند آثار آنرا بطور ملموس مشاهده کنند.
در سالهای اخیر شاهد راه اندازی پروژههای مختلف عمرانی در کشور بوده، اما متاسفانه کمتر به منابع مالی آنها که عمدتا از طریق مالیات تامین شده، توجه شده است؛ لذا مغفول ماندن این موضوع از سوی دولتمردان در باور و اعتقادات مودیان درخصوص پرداخت مالیات اثرات نامطلوبی داشته بطوریکه همواره آنان تلاش میکنند تا به نحوی از مالیات بگریزند.
امروزه دولتها در اکثر کشورهای جهان میکوشند هزینههای جاری خود را از طریق منابع پایدار مالیات تامین کنند.
خوشبختانه این سیاست در کشور مانیز در سالهای اخیر بشدت مورد استقبال دولتمردان قرار گرفته، بطوریکه در برنامه ریزیهای بعمل آمده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت در پایان آن برنامه موظف شده است که صد در صد هزینههای جاری خود را از محل مالیات تامین و پیش بینی کند.
شایان ذکر است چنانچه اطلاع رسانی صحیح و وسیعی درخصوص موارد مذکور بعمل آید به نحوی که مودیان به این سطح از آگاهی دست یابند که مالیاتهای پرداختی آنان صرف طرحهای زیربنایی و عمرانی شده که در نهایت خود ایشان میتوانند از این تسهیلات بهرهمند گردند.
قدر مسلم نهادینه شدن چنین باور و اعتقادی در اذهان و افکار عمومی موجب میشود که برداشتهای اشتباه پیشین خود را نسبت به مالیات کنار گذاشته و پرداخت مالیات را بعنوان یک تکلیف تلقی کنند.
همچنین بین باور و اعتقاد مردم به مالیات و دستاوردهای آن رابطه مستقیمی وجود دارد بدین معنی که با مشاهده طرحهای عمرانی و زیربنایی در کشور تمایل بیشتری نیز به پرداخت مالیات پیدا میکنند.
با عنایت به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از دو بخش مالیات و عوارض تشکیل شده و قانونگذار مکلف کرده است که عوارض باید پس از وصول توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداریها و دهیاریهای همان منطقه اختصاص یابد؛ لذا این نوع مالیات نسبت به مالیاتهای مستقیم آثارش بیشتر ملموس بوده، زیرا شهرداریها و دهیاریها با داشتن این منابع (عوارض) میتوانند به احداث پروژههای عمرانی و زیربنایی منطقه مبادرت ورزند.
اداره کشور با منابع پایدار یکی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت:: اداره کشور با منابع پایدار غیرنفتی از جمله مالیات از برنامههای راهبردی اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور طی بازدیدی که از اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد داشت، اظهار داشت: تامین هزینههای اداره کشور با مالیات و درآمدهای غیرنفتی و استفاده از نفت و گاز و دیگر منابع زیرزمینی برای جذب سرمایه گذاری و حفظ این منابع برای نسل آینده یک برنامه هدفمند اقتصادی ملی است.
وی به موفقیتهای طرح جامع مالیاتی، پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی و تقدیر رئیس جمهوری از کارکنان سازمان اشاره کرد و افزود: توسعه فضاهای اداری، آموزش نیروی انسانی بارویکرد حمایتهای انگیزشی، کمک به جلب رضایت بیشتر مودیان و بهره گیری از فناوری روز از برنامههای اولویت دار سازمان امور مالیاتی است.
طریقت به بازدید خود از چند طرح ساختمانی در یاسوج برای تأمین فضای اداری اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: خرید یک ساختمان با فضای مناسب در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان، جزء برنامههای مصوب سازمان است.
در ادامه این بازدید غفاری، مدیر کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز
گفت: فضای اداری این اداره کل جهت بهبود روند خدمات رسانی نیازمند توسعه است و وضعیت چند ساختمان در این بازدید برای تأمین یک فضای اداری مطلوب بررسی و برای خرید آن تصمیم گیری خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت:: اداره کشور با منابع پایدار غیرنفتی از جمله مالیات از برنامههای راهبردی اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور طی بازدیدی که از اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد داشت، اظهار داشت: تامین هزینههای اداره کشور با مالیات و درآمدهای غیرنفتی و استفاده از نفت و گاز و دیگر منابع زیرزمینی برای جذب سرمایه گذاری و حفظ این منابع برای نسل آینده یک برنامه هدفمند اقتصادی ملی است.
وی به موفقیتهای طرح جامع مالیاتی، پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی و تقدیر رئیس جمهوری از کارکنان سازمان اشاره کرد و افزود: توسعه فضاهای اداری، آموزش نیروی انسانی بارویکرد حمایتهای انگیزشی، کمک به جلب رضایت بیشتر مودیان و بهره گیری از فناوری روز از برنامههای اولویت دار سازمان امور مالیاتی است.
طریقت به بازدید خود از چند طرح ساختمانی در یاسوج برای تأمین فضای اداری اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: خرید یک ساختمان با فضای مناسب در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان، جزء برنامههای مصوب سازمان است.
در ادامه این بازدید غفاری، مدیر کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز
گفت: فضای اداری این اداره کل جهت بهبود روند خدمات رسانی نیازمند توسعه است و وضعیت چند ساختمان در این بازدید برای تأمین یک فضای اداری مطلوب بررسی و برای خرید آن تصمیم گیری خواهد شد.
منبع: صدا و سیما
بهره مندی از تعالیم انسان ساز اسلام و احکام شریعت در ارتقاء فرهنگ مالیاتی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. نمونه بارز این احکام، خمس و زکات است که از اصلیترین نوع مالیاتهای اسلامی بشمار میآید.
از آنجائیکه قوانین و احکام اسلام انعطاف پذیر و قابل اجرا در همه زمانها و مکانها میباشد از اینرو خمس و زکات و سایر واجبات مانند گذشته قابل عمل و اجرا است.
با توجه به اینکه در حال حاضر وظایف دولتها بسط و توسعه یافته و فقط محدود به تامین معیشت و امنیت نمیشود لذا مالیاتهای اسلامی دیگر پاسخگوی نیازهای دولت نبوده و در نتیجه دولتها باید به وضع مالیاتهای جدید مبادرت کنند؛ بنابراین با بکار بستن روشها و شیوههای منطقی و معقول میتوان به گونهای عمل نمود که همانطور که اقشار متدین بطور داوطلبانه به پرداخت خمس و زکات اقدام میکنند به این خودباوری و اعتقاد نیز برسند که مالیاتهای متعارف را هم با جان و دل پرداخت نمایند. البته خودباوری و اعتقاد مودیان به پرداخت مالیات هنگامی به منصه ظهور خواهد رسید که بتواند آثار آنرا بطور ملموس مشاهده کنند.
در سالهای اخیر شاهد راه اندازی پروژههای مختلف عمرانی در کشور بوده، اما متاسفانه کمتر به منابع مالی آنها که عمدتا از طریق مالیات تامین شده، توجه شده است؛ لذا مغفول ماندن این موضوع از سوی دولتمردان در باور و اعتقادات مودیان درخصوص پرداخت مالیات اثرات نامطلوبی داشته بطوریکه همواره آنان تلاش میکنند تا به نحوی از مالیات بگریزند.
امروزه دولتها در اکثر کشورهای جهان میکوشند هزینههای جاری خود را از طریق منابع پایدار مالیات تامین کنند.
خوشبختانه این سیاست در کشور مانیز در سالهای اخیر بشدت مورد استقبال دولتمردان قرار گرفته، بطوریکه در برنامه ریزیهای بعمل آمده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت در پایان آن برنامه موظف شده است که صد در صد هزینههای جاری خود را از محل مالیات تامین و پیش بینی کند.
شایان ذکر است چنانچه اطلاع رسانی صحیح و وسیعی درخصوص موارد مذکور بعمل آید به نحوی که مودیان به این سطح از آگاهی دست یابند که مالیاتهای پرداختی آنان صرف طرحهای زیربنایی و عمرانی شده که در نهایت خود ایشان میتوانند از این تسهیلات بهرهمند گردند.
قدر مسلم نهادینه شدن چنین باور و اعتقادی در اذهان و افکار عمومی موجب میشود که برداشتهای اشتباه پیشین خود را نسبت به مالیات کنار گذاشته و پرداخت مالیات را بعنوان یک تکلیف تلقی کنند.
همچنین بین باور و اعتقاد مردم به مالیات و دستاوردهای آن رابطه مستقیمی وجود دارد بدین معنی که با مشاهده طرحهای عمرانی و زیربنایی در کشور تمایل بیشتری نیز به پرداخت مالیات پیدا میکنند.
با عنایت به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از دو بخش مالیات و عوارض تشکیل شده و قانونگذار مکلف کرده است که عوارض باید پس از وصول توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداریها و دهیاریهای همان منطقه اختصاص یابد؛ لذا این نوع مالیات نسبت به مالیاتهای مستقیم آثارش بیشتر ملموس بوده، زیرا شهرداریها و دهیاریها با داشتن این منابع (عوارض) میتوانند به احداث پروژههای عمرانی و زیربنایی منطقه مبادرت ورزند.
از آنجائیکه قوانین و احکام اسلام انعطاف پذیر و قابل اجرا در همه زمانها و مکانها میباشد از اینرو خمس و زکات و سایر واجبات مانند گذشته قابل عمل و اجرا است.
با توجه به اینکه در حال حاضر وظایف دولتها بسط و توسعه یافته و فقط محدود به تامین معیشت و امنیت نمیشود لذا مالیاتهای اسلامی دیگر پاسخگوی نیازهای دولت نبوده و در نتیجه دولتها باید به وضع مالیاتهای جدید مبادرت کنند؛ بنابراین با بکار بستن روشها و شیوههای منطقی و معقول میتوان به گونهای عمل نمود که همانطور که اقشار متدین بطور داوطلبانه به پرداخت خمس و زکات اقدام میکنند به این خودباوری و اعتقاد نیز برسند که مالیاتهای متعارف را هم با جان و دل پرداخت نمایند. البته خودباوری و اعتقاد مودیان به پرداخت مالیات هنگامی به منصه ظهور خواهد رسید که بتواند آثار آنرا بطور ملموس مشاهده کنند.
در سالهای اخیر شاهد راه اندازی پروژههای مختلف عمرانی در کشور بوده، اما متاسفانه کمتر به منابع مالی آنها که عمدتا از طریق مالیات تامین شده، توجه شده است؛ لذا مغفول ماندن این موضوع از سوی دولتمردان در باور و اعتقادات مودیان درخصوص پرداخت مالیات اثرات نامطلوبی داشته بطوریکه همواره آنان تلاش میکنند تا به نحوی از مالیات بگریزند.
امروزه دولتها در اکثر کشورهای جهان میکوشند هزینههای جاری خود را از طریق منابع پایدار مالیات تامین کنند.
خوشبختانه این سیاست در کشور مانیز در سالهای اخیر بشدت مورد استقبال دولتمردان قرار گرفته، بطوریکه در برنامه ریزیهای بعمل آمده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت در پایان آن برنامه موظف شده است که صد در صد هزینههای جاری خود را از محل مالیات تامین و پیش بینی کند.
شایان ذکر است چنانچه اطلاع رسانی صحیح و وسیعی درخصوص موارد مذکور بعمل آید به نحوی که مودیان به این سطح از آگاهی دست یابند که مالیاتهای پرداختی آنان صرف طرحهای زیربنایی و عمرانی شده که در نهایت خود ایشان میتوانند از این تسهیلات بهرهمند گردند.
قدر مسلم نهادینه شدن چنین باور و اعتقادی در اذهان و افکار عمومی موجب میشود که برداشتهای اشتباه پیشین خود را نسبت به مالیات کنار گذاشته و پرداخت مالیات را بعنوان یک تکلیف تلقی کنند.
همچنین بین باور و اعتقاد مردم به مالیات و دستاوردهای آن رابطه مستقیمی وجود دارد بدین معنی که با مشاهده طرحهای عمرانی و زیربنایی در کشور تمایل بیشتری نیز به پرداخت مالیات پیدا میکنند.
با عنایت به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از دو بخش مالیات و عوارض تشکیل شده و قانونگذار مکلف کرده است که عوارض باید پس از وصول توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداریها و دهیاریهای همان منطقه اختصاص یابد؛ لذا این نوع مالیات نسبت به مالیاتهای مستقیم آثارش بیشتر ملموس بوده، زیرا شهرداریها و دهیاریها با داشتن این منابع (عوارض) میتوانند به احداث پروژههای عمرانی و زیربنایی منطقه مبادرت ورزند.
اداره کشور با منابع پایدار یکی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت:: اداره کشور با منابع پایدار غیرنفتی از جمله مالیات از برنامههای راهبردی اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور طی بازدیدی که از اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد داشت، اظهار داشت: تامین هزینههای اداره کشور با مالیات و درآمدهای غیرنفتی و استفاده از نفت و گاز و دیگر منابع زیرزمینی برای جذب سرمایه گذاری و حفظ این منابع برای نسل آینده یک برنامه هدفمند اقتصادی ملی است.
وی به موفقیتهای طرح جامع مالیاتی، پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی و تقدیر رئیس جمهوری از کارکنان سازمان اشاره کرد و افزود: توسعه فضاهای اداری، آموزش نیروی انسانی بارویکرد حمایتهای انگیزشی، کمک به جلب رضایت بیشتر مودیان و بهره گیری از فناوری روز از برنامههای اولویت دار سازمان امور مالیاتی است.
طریقت به بازدید خود از چند طرح ساختمانی در یاسوج برای تأمین فضای اداری اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: خرید یک ساختمان با فضای مناسب در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان، جزء برنامههای مصوب سازمان است.
در ادامه این بازدید غفاری، مدیر کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز
گفت: فضای اداری این اداره کل جهت بهبود روند خدمات رسانی نیازمند توسعه است و وضعیت چند ساختمان در این بازدید برای تأمین یک فضای اداری مطلوب بررسی و برای خرید آن تصمیم گیری خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت:: اداره کشور با منابع پایدار غیرنفتی از جمله مالیات از برنامههای راهبردی اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور طی بازدیدی که از اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد داشت، اظهار داشت: تامین هزینههای اداره کشور با مالیات و درآمدهای غیرنفتی و استفاده از نفت و گاز و دیگر منابع زیرزمینی برای جذب سرمایه گذاری و حفظ این منابع برای نسل آینده یک برنامه هدفمند اقتصادی ملی است.
وی به موفقیتهای طرح جامع مالیاتی، پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی و تقدیر رئیس جمهوری از کارکنان سازمان اشاره کرد و افزود: توسعه فضاهای اداری، آموزش نیروی انسانی بارویکرد حمایتهای انگیزشی، کمک به جلب رضایت بیشتر مودیان و بهره گیری از فناوری روز از برنامههای اولویت دار سازمان امور مالیاتی است.
طریقت به بازدید خود از چند طرح ساختمانی در یاسوج برای تأمین فضای اداری اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: خرید یک ساختمان با فضای مناسب در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان، جزء برنامههای مصوب سازمان است.
در ادامه این بازدید غفاری، مدیر کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز
گفت: فضای اداری این اداره کل جهت بهبود روند خدمات رسانی نیازمند توسعه است و وضعیت چند ساختمان در این بازدید برای تأمین یک فضای اداری مطلوب بررسی و برای خرید آن تصمیم گیری خواهد شد.
منبع: صدا و سیما
نظر شما