شناسهٔ خبر: 20253852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

اجراي سند تحول بنيادين در دولت يازدهم روند صعودي داشته است

دبيركل شوراي عالي آموزش وپرورش با بيان اين كه آموزش وپرورش دولت يازدهم بر اجراي سند تحول بنيادين الزام عملي دارند، گفت: اجراي سند تحول بنيادين در دولت يازدهم روند صعودي داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش ازظهرامروز، مهدي نويد ادهم درگردهمايي يك روزه مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش وپرورش استان هاي كشوردراردوگاه شهيد باهنر تهران، اظهاركرد: دبيرخانه شوراي عالي آموزش وپرورش ، وظيفه نظارت بر حسن اجراي مصوبات و قوانين آموزش وپرورش و هم چنين تصويب قوانين لازم براي اجراي سند تحول بنيادين را برعهده دارد.

وي با بيان اين كه درطول اين سال ها، مسئولين آموزش وپرورش به دنبال ايجاد تغيير وتحول درآموزش و پرورش بوده‌اند، تصريح كرد: پس از تصويب سند تحول بنيادين، براي اجراي سند بايد دركل كشور، عزم ملي ايجاد شود، زيرا اجراي آن فقط مطالبه درون آموزش وپرورش نيست، بلكه از بيرون از ساختار آموزش و پرورش هم شخصيت‌هايي نظير مقام معظم رهبري، رئيس جمهور، رئيس مجلس و ديگر نهادها نيز بر اجراي سند تأكيد دارند.

نويد ادامه‌ داد: بايد محتواي سند براي همگان تبيين شود، اين امر در درون آموزش وپرورش با برگزاري دوره ها وكارگاه هاي آموزشي  و در بيرون از اين سيستم با برگزاري جلسات منظم امكان پذير مي باشد و مي‌تواند يك گام به جلو در اجراي سند باشد.

دبيركل شوراي عالي آموزش وپرورش با بيان اينكه تمام زيرنظام هاي سند تحول بنيادين تدوين شده است، خاطرنشان كرد: براساس اين كه بدانيم كدام يك از اقدامات و برنامه هاي آموزشي در راستاي اجراي سند تحول بنيادين شركت مي كند، بايد به مفاهيمي مانند، «تمركززدايي»، «مدرسه محوري»، «رويكردفرهنگي تربيتي»، «مشاركت پذيري» و«تنوع بخشي » در مسائل آموزشي در برنامه ها توجه كنيم.

 

نظر شما