شناسهٔ خبر: 20225974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گرمای هوا و شنا در مناطق ممنوعه؛

آبتنی هایی که در تابستان بوی مرگ می دهند/ خطر غرق شدن در رودخانه ها!

با توجه به گرم شدن هوا آبتنی ها در رودخانه ها و برخی از سدها مشاهده می شود که گاهی این آبتنی ها منجر به مرگ افراد می شود که متاسفانه از ابتدای سال جاری تا کنون 2 نفر در بروجرد غرق شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک هوا به شدت گرم شده، بسیاری از خانواده ها می کوشند تا در این روزهای داغ تابستان به مکان های تفریحی بروند که آب و هوای خنکی داشته باشد و از گرمای تابستان در امان باشند.

 

با توجه به فصل تابستان و اوقات فراغت خانواده ها، سفر کردن به مناطقی در کنار رودخانه ها و آبشارها بسیار لذت بخش است به همین خاطر خانواده ها ترجیح می دهند یک روز تابستان را در کنار آب رودخانه ها باشند و از خنکای آن بهره ببرند.

 

نتیجه تصویری برای شنا در رودخانه

 

متاسفانه گاهی غفلت و بی احتیاطی سبب می شود تا یک روز تفریح به تلخ ترین روز خانواده منجر شود چرا که گاهی جوانان و نوجوانان برای فرار از گرمای هوا تنی به آب می زنند و با آبتنی در رودخانه هایی که خطرناک هستند جان خود را از دست می دهند.

 

همه ساله خصوصا در فصل تابستان اخبار زیادی از غرق شدن افراد شنیده می شود که برای تفریح و یا فرار از گرمای تابستان این افراد جان خود را از دست می دهند، آبتنی هایی که بوی مرگ می دهند.

 

تصویر مرتبط

 

آشنا نبودن به فن شنا بیشترین عامل خطر غرق شدن در رودخانه ها و سدها می باشد، گرچه در کنار بسیاری از رودها و سدها تابلوهای با عنوان "شناکردن ممنوع" نصب کرده اند اما بسیاری از افراد بدون توجه به این تابلو ها و هشدارها وارد آب شده و گاهی به دلیل عمق زیاد آب در این رودها غرق می شوند.

 

برخی بر این تصور هستند که خطر غرق شدگی تنها مربوطه به دریاها می باشد اما بیشتر مواقع بسیاری از افرادی که برای تفریح  و گردش به مناطق آبشارها و رودخانه ها می روند به دلایلی در آبها غرق می شوند.

 

"نادر موسیوند" معاون عملیاتی آتش نشانی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 2 نفر در بروجرد بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که یک مورد نوجوانی در دریاچه باغ فدک بروجرد و یک نفر هم در آبگیر روستای پاپولک بوده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا، روی آوردن افراد به سدها و رودها افزایش یافته و با توجه به این که در این مناطق غریق نجات وجود ندارد و اکثر افراد با عمق آب آشنایی ندارند، خطر غرق شدن افزایش می یابد.

 

به گفته وی  رودخانه ها، کنار آبشارها و آبگیرها جای مناسب برای شنا کردن نیست و بهتر است افرادی که تمایل به شنا کردن دارند از استخر استفاده کنند.

 

نتیجه تصویری برای شنا در رودخانه

 

موسیوند اظهار داشت: هر ساله رودخانه ها و سدها به دلیل جریانات کم و زیاد قربانی می گیرند و نیاز است که جوانها و خانواده های آنها توجه کنند که بدون مهارت به  فن شنا اقدام به شنا نکنند.

 

نیاز است برای کاهش خطر غرق شدگی خصوصا در فصل تابستان علائم هشدار دهنده در کنار رودها و سدهایی که امکان شنا کردن دارند، نصب شود تا از آمار غرق شدن کاهش یابد.

 

انتهای پیام/

نظر شما