شناسهٔ خبر: 20194294 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران: شهرداری امنیت خط 7 مترو را تضمین کند

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خواستار آن شد که شهرداری امنیت خط هفت مترو تهران را تضمین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت الله حافظی روز سه شنبه در سیصد و پنجاه و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر تهران، گفت: خط هفت هفت با 14 درصد پیشرفت فیزیکی در نصب هواکش های آن به مردم خدمات می دهد؛ این رو لازم است شهرداری امنیت این خط را تضمین کند.
حافظی در مورد گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص خط هفت مترو، اظهار کرد: باید به امنیت این خطوط و مسافران توجه جدی شود، در همین راستا در اصلاحیه بودجه بهمن سال گذشته سه هزار و 500 میلیارد تومان برای سیگنالینگ خطوط یک و 2 مترو مصوب شد ولی مدتی پیش شاهد تصادف در ایستگاه متروی طرشت بودیم.
وی ادامه داد: منابع برای این منظور تخصیص یافت، اما چرا این اتفاق رخ داد؟ روایت ها مختلف است عده ای می گوید ATP توسط راهبر مترو قطع شده و عده ای نیز می گویند با وجود تصویب و تخصیص اعتبارات این خط ATP ندارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گزارشی با عنوان «نگاهی جامع بر عملکرد خط هفت مترو تهران» که در 21 خرداد 96 تهیه شده است، تاکید کرد: در این گزارش لوگوی شهرداری تهران، شرکت مترو، مهندسان مشاور حمل و نقل ریلی بهرو تهران، بانک شهر، قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت های سپاسد و فراب دیده می شود و نیز درباره فاز 2 خط هفت متروی تهران که حدود پنج کیلومتر است، نوشته شده طبق برنامه باید 60 درصد پیشرفت در تجهیزات داشته باشند اما پیشرفت واقعی آن هفت درصد است.
وی ادامه داد: همچنین از منظر مهندسی و تامین، طبق برنامه باید 73 درصد پیشرفت داشته باشد اما پیشرفت واقعی 9 درصد است.
حافظی ادامه داد: سیگنالینگ یکی از مهم ترین مسایل برای تامین ایمنی مسافران است و تجهیزات سیگنالینگ موقت بر اساس این گزارش، 41 دستگاه است در حالی که نمودار آقایان می گوید این تجهیزات 55 درصد پیشرفت دارد؛ در این شرایط چگونه امنیت مسافران را تامین و تضمین می کنید تا حادثه طرشت تکرار نشود؟
وی با بیان اینکه باید 100 دستگاه آسانسور 16 نفری در این خط نصب شود که هنوز آماری در این زمینه ارائه نکرده اند، گفت: همچنین 350 دستگاه پله برقی باید داشته باشیم در حالی که خط افتتاح شده 32 دستگاه پله برقی در حال بهره برداری دارد و در این خط باید 17 پست RS استفاد شود که تنها پنج پست فعال است.
وی همچنین درباره پست برق فشار ضعیف LPS نیز، گفت: از 52 پستی که باید موجود باشد، تنها هفت پست فعال است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه پیشرفت تجهیزات فاز اول باید 100 درصد باشد که اکنون 75 درصد است، افزود: موضوع نصب و راه اندازی، به جای 100 درصد 32 درصد پیشرفت دارد و در موضوع مهندسی و تامین نیز 82 درصد است ضمن اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پله های فرار و دستگاه های هواساز و خروجی های اضطراری در بسیاری از ایستگاه های غیرفعال این خط، صفر است.
به گفته حافظی، همچنین بحث هواکش های میانی تونل ها نیز اهمیت دارد چرا که در فاز یک باید 87 درصد پیشرفت ایجاد شده باشد، اما پیشرفت هواکش ها 14 درصد است؛ حال سئوال این است که آیا در چنین تونلی که عمیق ترین و حساس ترین تونل متروی تهران است با 14 درصد پیشرفت فیزیکی در نصب هواکش ها می خواهید به مردم خدمت ارائه کنید؟
وی گفت: اگر شهرداری برای اتمام 100 درصدی پروژه و تامین مسایل امنیتی پول ندارد، خط افتتاح نکند و مردم را به تونل نفرستد با چنین ظرفیت و فضایی این خط به بهره برداری رسیده است و لازم است که مسئولان امنیت این خط را تضمین کنند تا شهروندان با اطمینان خاطر از این خطوط استفاده کنند.
گفتنی است در پایان نشست امروز شورای شهر تهران، ناصر امانی معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران و نیز یکی از مسئولان مترو تهران با حافظی درگیری لفظی و تندی پیدا کردند به طوری که حافظی گزارش ارائه شده در صحن شورا از وضعیت خط هفت مترو را دروغ خواند و در مقابل هم امانی موضعگیری های حافظی را به شب نامه تشبیه کرد.
ویدئوهای این درگیری به سرعت در شبکه های اجتماعی میان کاربران دست به دست می شود.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6539//1348

انتهای پیام /*

نظر شما