شناسهٔ خبر: 20113475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نقدی بر سخنان مدیر کل بنیاد شهید بوشهر؛

سهم خواهی از شهدا درمراسم شهدا/شهدا را مرزبندی نکنیم

در جریان مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که بر سر مزار شهید میربهزاد شهریاری برگزار شد، سخنانی به عنوان عرض خیرمقدم توسط حجت الاسلام تشکری مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر و متولی اصلی مراسم یادواره شهدا در استان صورت گرفت که سهم خواهی جریانی خاص از مراسم بزرگداشت شهید و سوء استفاده و مرزبندی شهدا در این سخنان قابل تامل می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی عصر روز چهارشنبه هفتم تیرماه 96 در جریان مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که بر سر مزار شهید والا مقام میربهزاد شهریاری از شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی برگزار شد، سخنانی به عنوان عرض خیرمقدم توسط حجت الاسلام تشکری مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر و متولی اصلی مراسم یادواره شهدا در استان صورت گرفت که سهم خواهی جریانی خاص از مراسم بزرگداشت شهید و سوء استفاده  و مرزبندی شهدا در این سخنان قابل تامل می باشد.

سهم خواهی سیاسی از مراسم بزرگداشت شهید آن هم در روز بزرگداشت مظلوم ترین شهدای ایران آن هم توسط مدیر کل بنیاد شهید استان  که به عنوان مهمترین رکن ترویج فرهنگ شهدات طلبی در دارالحماسه جنوب به شمار می رود و مرزبندی بین شهدا_در جریان سخنان ایشان اسمی از شهید نادر مهدوی و شهدای حرم برده نشد_  را بیشتر می توان ارائه گزارش کارتفسیر نمود.

وی که به عنوان عرض خیر مقدم و در ابتدای مراسم سخن می گفت در قسمتی از صحبت های خود با بیان اینکه بهسازی و ساماندهی گلزار شهدای استان را با اغراقی سیاسی به نفع جریان اصلاح طلبی مصادره و آن را منتسب به دولت یازدهم دانسته اما ایشان فراموش کرده اند که این امر مهم از دولت دهم کلید خورد و مصادره به رای این خدمت رسانی نباید با اغراقی سیاسی صورت گیرد و به نفع جریانی خاص عنوان نمود.

اینکه خدمت رسانی در عرصه شهید و شهادت را منتسب به دوره ای خاص و یا جریانی خاص بدانیم بیشتر سهم خواهی از شهداست تا ارائه خدمت، گرچه واقعیت اینکه دولت خدمتگزار دهم که این روزها بیشتر مورد هجمه این گروه قرار گرفته را باید بنیان گزار این خدمت سانی بدانیم.

موضوعی که باید در نظر گرفت ترویج فرهنگ شهید  شهادت است که که در ورای این بهسازی قرار دارد و در واقع ترویج فرهنگ شهید و شهادت بیشتر فدای ارائه گزارش کارهای اینچنینی در چنین مراسماتی می شود.

امروز جامعه نیازمند ارائه فرهنگ شهید و شهادت و ترویج آن درسطح جامعه است و بازسازی بنایی آجری بدون ترویج فرهنگ شهادت مانند آب در هاون کوبیدن است.

اصلاح طلبان که در جریان برجام  و حتی پیش از آن شهدا را خشونت طلب و فرهنگ شهادت طلبی را خشونت طلبی و آفت برجام نامیدند و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها  کسانی را که با برجام مخالفت می کردند زاده خشونت می نامیدند، حال چگونه عده ای از آنها می توانند می توانند ادعای بازسازی مقبره  کسانی را بکنند که آنها را خشونت طلب نامیدند.

متاسفانه در جریان بیان خیر مقدم مراسم  هفتم تیرماه امسال حجت الاسلام تشکری  به عنوان متولی برگزاری مراسم در جوار شهید میربهزاد شهریاری و در همسایگی شهید نادر مهدوی شهید مبارزه با استکبار جهانی نامی از ایشان برده نشد و مردم روستای بحیری به عوان میزبان شهید شاخص سال 1395 بسیج انتظاری فراتر از مسوول بنیاد شهید استان داشتند .

اینکه در جریان ارائه گزارش ایشان اسمی از شهدای مدافع حرم به عنوان مهمترین رکن ضامن امنیت پایدار امروز نظام و بی ادعای گروه جامعه برده نشد و سهم خواهی سیاسی گروهی خاص را از جریان شهادت طلبی در برهه ای خاص مشخص می کند.

امروز نباید با شهدا عکس یادگاری بگیریم و عکس شهدا عمل کنیم و شاید ممترین پیام مراسم امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون سهم خواهی سیاسی و هرگونه مرزبندی صورت گیرد.

وحید ابراهیمی

انتهای پیام/

نظر شما