شناسهٔ خبر: 20100368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:

تولید 62 هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد : 62 هزار و 214 تن آهن اسفنجی طی سه ماه نخست سال جاری در شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

صاحب‌خبر -


به گزارش شاتا ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 62 هزار و 214 تن آهن اسفنجی طی سه ماه نخست سال جاری در کارخانه فولاد سفید دشت تولید شده است.
نعیم امامی اظهار کرد: از این میزان محصول تولیدی 38 هزار و 832 تن آهن اسفنجی تنها در خردادماه امسال تولید شد که رکوردی برای تولید محصول در کارخانه است.
به گفته وی از زمان راه اندازی کارخانه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در آبان ماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال 174 هزار و 624 تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.
وی گفت: این موفقیت تولید محصول با تلاش و همت تمامی مدیران و کارکنان واحدهای آهن سازی، خدمات فنی و پشتیبانی به ثبت رسید.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد :آهن اسفنجی در این شرکت با متالیزاسیون 95 و کربن 1.7 درصد تولید می شود که از کیفیت بالایی بهره مند است.

در ادامه مدیر آهن سازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت :  از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح هزینه شد که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
علی بابایی  گفت : مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
وی یاد آور شد : طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد واقع است.

 

نظر شما