شناسهٔ خبر: 20098558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه:

مردم را نباید به زور بهشت برد ولی باید زمینه بهشتی شدن را فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اختلافات بنی صدر و شهید بهشتی اعتقاداتی و عمقی بوده است، گفت: مردم را نباید به زور بهشت برد ولی باید زمینه بهشتی شدن را ایجاد کرد و زمینه گناه را از بین برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران»، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر در حسینه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه نماد جبهه حق شهید بهشتی و نماد جبهه باطل بنی صدر است، اظهار کرد: ویژگی های اعتقاوی و فکری افراد را از 3طریق نگرش، گفتمان و عملکرد می توان شناخت.

وی با بیان اینکه در هر دوره از تاریخ 3جبهه وجود دارد، گفت: در هر برهه زمانی 3 جبهه حق خالص، جبهه باطل خالص که صراحتا خود را باطل عنوان می کنند وجود دارد و گروه سوم جریان التقاط هستند که ترکیبی از دو گروه هستند که قرآن از آنان به عنوان منافقین تعبیر می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: در اوایل انقلاب با این دو جبهه روبه رو شدیم یک جبهه که نماد آن دکتر شهید بهشتی با مجموعه ای از نیروهای مومن و انقلابی بود و جریان دیگر بنی صدر قرار داشت که بخش عمده ای از منافقین و سازمان مجاهدین خلق با وی همراهی می کردند.

سعیدی با بیان اینکه تقابل این دو اندیشه پیشینه تاریخی دارد افزود: پیشینه و پسینه این تقابل و دو اندیشه مربوط به زمان شخص شهید بهشتی و بنی صدر نبوده است و یک پیشینه طولانی در تاریخ دارد مانند حزب الهی و حزب شیطانی دارد که در پرده نفاق حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی شهید بهشتی تکیه بر مبانی و اصول انقاب اسلامی بود، گفت: اگر خواص، سیاسیون، روسای جمهور و سایر افراد متشکل نظام در این چارچوب حرکت نکنند خارج از اصول اسلامی است.

سعیدی با اشاره به مسئله مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی و با بیان اینکه امیرالمومنین تا قبل از اعلام ولایت توسط پیامبر دارای مشروعیت ولایت و رهبری بوده است، گفت: بر اساس اسلام، قانون الهی قرآن و رهبری الهی پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در تمام دوران تاریخ حق حاکمیت از آن خدا و  اجرا و قدرت حاکمیت بر عهده مردم است، تصریح کرد: شرطی دانستن رأی مردم در تحقق و اصل ولایت، یعنی فاقد ولایت بوده است که با مبانی قرآن ناسازگار است، یک حق حاکمیت وجود، یک قدرت حاکمیت حق حاکمیت از آن خدا و قدرت اجرای حاکمیت بر عهده مردم است.

وی با اشاره به اعتقادات دکتر شهید بهشتی در بیان نقاط مشترک بین ولی فقیه، پیامبر و امامان معصوم بیان کرد: با وجود نقاط مشترک بین پیامبر و ولی فقیه اختلافاتی در این زمینه وجود دارد که همچنان نسل به نسل انتقال پیدا می کند در صورتی که نسل هردو الهی است.

سعیدی گفت: مجلس خبرگان ولی فقیه را منسوب نمی کند ولی مصداق ولی فقیه را معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سایر ویژگی مشترک امامان معصوم و ولی فقیه بیان کرد: مصونیت، عدالت و اختیارات یکسان، تبعیت یکسان از فرمان پیامبر، امامان معصوم و سیدعلی خامنه ای واجب است.

سعیدی با اشاره به تفاوت های ولی فقیه، پیامبر و امامان معصوم اذعان داشت: نقاط تفاوت در دریافت علم غیب، وحی و نیز ولی فقیه از قرآن و عترت احکام را دریافت می کند، مصونیت پیامبر عصمت است یعنی علم و عمل بدون خطا است ولی در مورد ولایت فقیه از مصونیت حداکثری استفاده میشود.

وی با بیان اینکه اختلافات بنی صدر و شهید بهشتی اعتقاداتی و عمقی بوده است گفت: استقلال سیاسی، فرهنگی، استکبار ستیزی، مدیریت کشور، مسئله نفوذ و تسلط فکری، سیاسی و اصول سیاست خارجی که برای همه مسئولان دردولت ها یکسان است می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان ویژگی دیگر شهید بهشتی با دفاع از فرهنگ و احکام الله و تفاوت افکار، گفت: امروز تفاوت نگاه ها وجود دارد دولت سکولاری با دین مردم کاری ندارد و در جایی دیگر برخی می گویند که نباید مردم را به زور وارد بهشت کرد.

سعیدی با اشاره مسئله مورد بحث دولت مبنی اینکه کرامت انسانی بر دین مقدم است، افزود: دولت را مسئول تغذیه سالم می دانند از این رو در مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد اما آیا در رابطه با تغذیه و سلامت روحی مردم جامعه بی مسئولیت هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: مردم را نباید به زور بهشت برد ولی باید زمینه بهشتی شدن را ایجاد کرد و زمینه گناه را از بین برد.

 

انتهای پیام/

نظر شما