شناسهٔ خبر: 20097366 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

روایت زندگی شهید بهشتی در مستند «شهید مظلوم»

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) در انفجار تروریستی منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، مستند شهید مظلوم امشب از شبکه یک به روی آنتن خواهد رفت. ده سال از تاسیس «پرس تی‌وی» و آغاز به کار این شبکه تلویزیونی برون‌مرزی می‌گذرد. شبکه‌ای که در 11 تیرماه 1386 فعالیت‌هایش را به عنوان اولین شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایرانی آغاز کرد و توانست خبرنگاران بی‌شماری را برای پوشش وقایع خبری، به بسیاری از نقاط استراتژیک جهان اعزام کند. این شبکه با همین اقدامات مفید و ارزنده و تحولات هر روزه‌اش توانست جایگاه خود را در میان دیگر رسانه‌های مختلف انگلیسی‌زبان و بویژه رسانه‌های غربی، باز کند و به عنوان رقیبی جدی برایشان محسوب شود و در عمل در صف نخست نظام رسانه‌ای در مقابله با جنگ در سطح بین‌المللی قرار گیرد.. در برنامه شب گذشته دورهمی قیمت به عنوان میهمان برنامه با سیامک انصاری گفت‌وگو کرد. شبکه چهار سیما از امشب برنامه جدید «پارگراف4» در حوزه کتاب و کتابخوانی را به روی آنتن می برد. مستند جاده ابریشم شنبه 10 تیرماه ساعت 22 از شبکه پنج سیما پخش می شود. مستند تمدن آسمانی به کارگردانی و نویسندگی سعید مستغاثی و تهیه کنندگی رضا جعفریان از شنبه 10 تیرماه ساعت 14:15 دقیقه بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. برنامه شب گذشته دورهمی با پرداختن به موضوع هنر و هنرمند و گفتگو با مجید اخشابی خواننده کشورمان به روی آنتن رفت. شبکه کودک سیما در نمایشگاه هفتمین بازار فیلم اسلامی حضور خواهد داشت. دادستان کل کشور مهمان اولین برنامه نگاه یک بعد از ماه مبارک رمضان شبکه یک شد. محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب‌خان، در اینستاگرامش در مورد حضور عروسک جایگزین جناب خان در «خندوانه» توضیحاتی داد. کجای استان تهران هستید؛ رباط‌کریم، دماوند، پاکدشت یا شاید هم فیروزکوه، فرقی نمی‌کند هر کجای استان تهران که باشید از شهریار، اسلامشهر، شمیرانات گرفته تا قرچک، پیشوا و...در برنامه «اینجا تهران است» از رادیو تهران شنیده می‌شوید. رادیو ایران در میزگرد «میزبان» به واکاوی دریافت شهریه مدارس هنگام ثبت نام دانش آموزان مدارس دولتی می پردازد. مجموعه داستانی «رویای سبز» یا «آن شرلی» با نام اصلی Anne of Green Gables یک درام تلویزیونی است مانند قصه‌های جزیره وامیلی در نیومون که بر پایه دا

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، این مستند با بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی ایران پس از انتخاب بنی صدر به عنوان رییس جمهور تلاش می کند تا به دلایل وقوع ترور شخصیت های انقلابی در سال های ابتدایی دهه شصت بپردازد.

انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و نزدیک به یکصد تن از اعضای حزب، نقطه پایان روایت این مستند است.

مستند شهید مظلوم درگروه سیاسی شبکه یک و به تهیه کنندگی سهراب فاضلیان، تولید شده است. این مستند 25 دقیقه ای امشب حوالی ساعت 20 پخش می شود.

نظر شما