شناسهٔ خبر: 20097094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خنثی سازی عملیات داعش در الانبار/ آزادی ۵۰ درصد از موصل قدیم و درگیری خیابانی در مناطق آزاد نشده

خبرگزاری شبستان: منابع آگاه از ناکام ماندن عملیات داعش در هدف قرار دادن یک مراسم عروسی در غرب الانبار و آزاد سازی ۵۰ درصد از موصل قدیم و درگیری خیابانی در مناطقی آزاد نشده موصل قدیم خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «نعیم عبدالمحسن الکعود» رئیس کمیسیون امنیتی در شورای استان الانبار در گفتگو با السومریه نیوز، گفت: نیروهای امنیتی عراق به حمایت بسیج عشایری توانستند حمله دو نفر از عاملان انتحاری گروهک تروریستی داعش را که تلاش کردند تا کمربند انفجاری خود را در یک مراسم عروسی در منطقه الدولاب در هیت واقع در 70 کیلومتری غرب الرمادی منفجر کنند، خنثی کنند.

الکعود افزود: این نیروها توانستند این دو عامل انتحاری را به هلاکت برسانند و انفجار کمربند انتحاری این دو نفر هیچ خسارت جانی و مادی در میان مردم و نیروهای امنیتی درپی نداشت.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و عشایر پس از دریافت اطلاعات درباره مخفی شدن این دو عامل انتحاری دریکی از باغ های این منطقه، عملیات جستجوی درباره سایر عوامل انتحاری در منطقه الدولاب را ادامه دادند.

منطقه الدولاب در غرب الانبار است و هرزگاهی شاهد درگیری های امنیتی بین نیروهای امنیتی و غیرنظامیان با عناصر داعش است.

در همین راستا، رسانه جنگی در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای عملیات مشترک در مصول قدیم 50 درصد از مساحت این شهر قدیمی را آزاد کردند.  

این رسانه جنگی اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم و لشگر 16 ارتش و نیروهای پلیس فدرال آزادسازی 50 درصد از مناطق شهر موصل قدیم را انجام دادند و سایر مناطق آزاد نشده شامل الفاروق 2، منطقه حضرة السادة و الأحمدیة، راس الکور، الخاتونیة، عبدخوب، الشهوان، جرجیس پیامبر، الحدباء، القلیعات و الامام ابراهیم و باب الجدید شامل منطقه الساعة، باب الطوب شامل بازار النجیفی، بازار الصغیر و پل قدیمی الحدیدی است.

نیروهای عراقی پرچم عراق را بر فراز ساختمان های مناطق آزاد شده همچون منطقه راس الجاده و باب البیض در موصل قدیم برافراشته اند.

در همین راستا، نیروهای عراقی با عناصر داعش در دو منطقه «باب شدید» و «باب الطول» در موصل قدیم به شدت درگیر شدند و همزمان با آن، جنگنده های عراقی بر فراز مواضع داعش در موصل قدیم پرواز می کنند.

نیروهای ارتش عراقی با عناصر داعش در خیابان های مناطق آزاد نشده موصل قدیم وارد جنگ خیابانی شدند.

.

نظر شما