شناسهٔ خبر: 20091782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساماندهی بیش از 50 نفر از صیادان زابل برای جمع آوری بچه ماهی از رودخانه ها

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره شیلات زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 50 نفر از صیادان به منظور جمع آوری ماهیان گرفتار در رودخانه ها و کانال های این شهرستان ساماندهی شدند.

صاحب‌خبر -

محمود رضا سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا و کاهش سطح آب رودخانه هیرمند ماهیان گرفتار در رودخانه ها و کانال های شهرستان زابل از سوی اداره شیلات زابل، اداره حفاظت از محیط زیست و صیادان زابل جمع آوری و به استخرداران پرورش ماهی این منطقه تحویل داده می شود.
وی افزود: براثر قطع آب رودخانه هیرمند و خشک شدن آب موجود در رودخانه ها و کانال ها مقداری از ماهیان در گودال ها گرفتار می شوند که برای جلوگیری از تلف شدن، گروههای صیادی برای جمع آوری آنها ساماندهی شدند.
وی ادامه داد: صیادان پس از جمع آوری ماهیان گرفتار در رودخانه ها و کانال ها آنان را به استخرهای بتنی و خاکی این شهرستان منتقل می کنند.
رئیس اداره شیلات زابل گفت: همچنین ماهیان با وزن بالا در بازار این شهرستان فروخته می شود.
سرگزی اظهار داشت: جمع آوری ماهی های گرفتار در گودال های رودخانه ها و کانال ها منبع درآمد موقتی برای صیادان به حساب می آید.
وی بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورت مشاهده هر گونه ماهی که درون رودخانه ها و کانال های زابل وجود دارند جمع آوری شوند.
وی ادامه داد: کارشناسان اداره شیلات زابل به همین منظور به محل هایی که آب رودخانه ها و کانال ها در حال خشک شدن است مراجعه و در صورت مشاهده بچه ماهی آنها را جمع آوری می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3213 **خبرنگار و انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما