شناسهٔ خبر: 20071240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

برخی مسؤولان با لابی‌گری به قدرت می‌رسند/نبود ستاد احیای دریاچه ارومیه بهتر از بودن آن است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با لابی‌گری مدیران و مسؤولان را در کشور تغییر می‌دهند، از طرف دیگر همین دست‌اندرکاران فعلی هم به واسطه وجود ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش‌شان در صنعت کمرنگ شده است.

صاحب‌خبر -

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: لابی‌گری معضل امروز جامعه ایران است که برخی با این کار درصدد هستند تعدادی از افراد هم‌سو با خود را در مسؤولیت‌های مختلف سطوح مدیریتی در کشور قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مدیران با لابی‌گری در کشور تغییر می‌کنند، افزود: علاوه بر این معضل، اشرافی‌گری و خودروهای لوکس سوار شدن مسؤولان خود نیز یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی کشور است که سبب شده آنان با دغدغه‌ها و مشکلات مردم بیگانه باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه از زمان تشکیل خود قدرت مدیران اجرایی استان در تصمیم‌گیری‌ها برای سرمایه‌گذاری، ساختن سد، کشاورزی و ... را کم‌رنگ کرده و به نظر من نبود این ستاد بهتر از بودن آن است.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه ستاد احیای دریاچه ارومیه با احداث سد و هرگونه استفاده کارخانجات و پتروشیمی‌ها از آب رودخانه‌ها در استان مخالف است، هر فردی که فکر سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی از جمله فولاد را در آذربایجان غربی دارد به دلیل نبود آب پشیمان شده و اقدام به سرمایه‌گذاری در استان‌های دیگر می‌کند.

قاضی‌پور با بیان اینکه رتبه اول بیشترین تذکر و تعداد سؤال در مجلس تا به امروز به من تعلق دارد، تبیین کرد: از آنجایی که بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نمی‌شود، بنابراین باید این موضوع که بودجه چگونه و کجا مصرف شده، به طور صریح برای مردم شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته برای نام‌گذاری فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری، متذکر شد: در طول 9 سال برای پیگیری این موضوع، هنوز اسم شهید باکری بر روی فرودگاه نقش نبسته و برخی آن را خلاف قانون می‌دانند در حالی که در جاهای دیگر طی تنها چند روز اسم یک نهاد را به نام یک فرد تازه فوت کرده تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/ذ

نظر شما