شناسهٔ خبر: 20069788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

درهفته قوه قضائیه و در آستانه عید سعید فطر صورت گرفت:

۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

14 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغ بدهی ۱۵۰ میلیون تومان در هفته بزرگداشت قوه قضائیه و در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر با حضوررئیس کل دادگستری و اعضاء شورای قضایی استان کهگیلویه وبویراحمداز زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،آئین آزادسازی ۱۴ نفر از زندانیان جرئم غیرعمد با حضوررئیس کل دادگستری و اعضاء شورای قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد در سالن جدید اجتماعات اداره کل زندانها برگزار شد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی وتربیتی کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این آئین کمک‌ و مساعدت به آزادی مددجویانی است که به علت عجز از پرداخت دیون خود در زندانهای استان با محکومیت غیر عمد تحمل حبس مینمایند.

اسماعیل جمیاری با اشاره به مبلغ بدهی افراد آزاد شده در این آئین، تصریح کرد: مبلغ بدهی ۱۴ نفر آزاد شده ۱۵۰ میلیون تومان بوده است که با وساطت مددکاران و شورای های حل اختلاف مستقر در زندانها بیش از ۷۵ میلیون از این مبلغ منجر به اخذ رضایت شده و ۷۵ میلیون تومان بقیه نیز از منابع ستاد دیه جهت آزادی این زندانیان پرداخت شد.

نائب رئیس ستاد دیه استان با اشاره به اینکه حدود۳۸۰ نفر زندانی جرائم غیر عمدهم اکنون در زندان وجود دارد گفت: مبلغ بدهی این تعداد قریب به ۱۵ میلیارد تومان بوده که ما میتوانیم در صورت داشتن ۶ میلیارد تومان با اخذ رضایت شکات همه آنها را از زندان آزاد کنیم.

مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد از همه افراد حقیقی و حقوقی ، خیرین و نیکوکاران هم استانی دعوت نمود تا ستاد مردمی دیه را در تأمین منابع مالی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد آبرومند و نیازمند یاری رسانند.

انتهای پیام/

نظر شما