شناسهٔ خبر: 20068453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

احداث نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث نیروگاه خورشیدی در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تضمین و حمایت دولت اجرا می‌شود و هم‌اکنون مسیر انتقال برق و اتصال به شبکه سراسری این نیروگاه در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تهمتن عبدالهی ظهر امروز در ستاد هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به دلیل آنکه شرکت ایرانیان برای احداث پتروشیمی بروجن به تعهدات خود عمل نکرده است خلع ید شده و باید به سرعت به دنبال یک سرمایه‌گذار جدید برای این پروژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاران اهل فن باید مذاکره کند، افزود: تیم اقتصادی استان باید حرفه‌ای باشد و فهم و درک بالایی از سرمایه‌گذاری داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود برای احداث 22 کیلومتر جاده دسترسی بارده به دیناران 45 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شود، ادامه داد:  همچنین احداث نیروگاه خورشیدی در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تضمین و حمایت دولت اجرا می‌شود و هم‌اکنون مسیر انتقال برق و اتصال به شبکه سراسری این نیروگاه در حال پیگیری است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استعلامات لازم درخصوص طرح طبیعت‌گردی شهرستان لاران را به 14 دستگاه اجرایی ارجاع داده و همه جز دو دستگاه به این استعلامات پاسخ داده‌اند، عنوان داشت: هرگونه احداث تاسیسات در امتداد جاده‌ها نیازمند مجوز است و اگر مستندات قانونی باشند قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در اراضی که مستعد هستند اجرای طرح کشت و صنعت مکانیزه بررسی شوند، بسیاری از این طرح‌ها سال‌های قبل متوقف شدند اما مجددا احیا می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: زمین برای اجرای طرح کشت و صنعت مکانیزه در استان زیاد است و فقط نیاز به یک اراده وجود دارد تا این طرح اجرا شده و اشتغال‌زایی در استان فراهم شود.

انتهای پیام/خ

نظر شما