شناسهٔ خبر: 20045260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز شگفتی کره شمالی از مرگ دانشجوی آزاد شده آمریکایی

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد علت مرگ دانشجوی آمریکایی که در این کشور بازداشت بود، برای پیونگ‌یانگ نیز مرموز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز گذشته (جمعه) همه اتهامات وارد شده در خصوص مرگ «اوتو وارمبیر»، دانشجوی آمریکایی که پس از 17 ماه بازداشت در این کشور به تازگی آزاد شده بود، را رد و اعلام کرد: علت مرگ این دانشجو برای ماه هم مرموز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد: وارمبیر بخاطر شکنجه در دوران بازداشتش جان خود را از دست نداده است. اینکه وارمبیر در کمتر از یک هفته پس از بازگشت به آمریکا جان خود را از دست داده، برای ما هم مرموز و عجیب است. وی قربانی سیاست بردباری استراتژیک باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، شده است که هیچ گاه خواستار آزادی وی نشد.

این درحالیست که یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما هم چندین بار خواستار آزادی وارمبیر شده بود.

وارمبیر سال گذشته که به عنوان یک گردشگر به کره شمالی سفر کرده بود، در این کشور به اتهام جاسوسی بازداشت و به 15 سال حبس محکوم شد. پس از آن به دلایل ناشناخته به کما رفت. پزشکان گمان می کنند وی به علت سکته قلبی، به آسیب شدید مغزی دچار شده بود و به همین دلیل چند روز پس از آزادی و انتقال به آمریکا، درگذشت.

 

انتهای پیام/

نظر شما