شناسهٔ خبر: 20027787 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در گفتگو با تسنیم مطرح کرد

۳ میوه قاچاقی که در تابستان به فروش می‌رسد

R1342/P36447/S7,78,83,1246/CT1

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: در فصل تابستان سه میوه قاچاق وارداتی آواکادوی ترکیه، سیب فرانسه و گلابی چینی در بازار وجود دارد اما حجم و تقاضای آن اندک است.

صاحب‌خبر -

حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه میوه قاچاق در بازار در حجمی اندک مشاهده می‌شود اما متقاضی زیادی در این فصل برای آنها ندارد زیرا وضعیت تولیدات داخلی در این مقطع زمانی مناسب است.

وی افزود: میوه فروشانی نیز که میوه‌های  وارداتی (قاچاق) را برای فروش در مغازه خود خریداری کرده‌اند  به طور معمول به فروش نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم میوه‌های قاچاق  در میادین مرکزی میوه تره بار 16 هزار تومان تا 17 هزار تومان به فروش می‌رسد که با در نظر گرفتن سود خرده فروشی قیمت آنها بیشتر نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: سیب گلاب داخلی نوبر در حجم  فراوانی به بازار آمده و به‌زودی زودی گلابی داخلی نیز به بازار می‌آید و تقاضایی برای کالاهای مشابه خارجی و قاچاق  را به حداقل می رساند.

مهاجران گفت: در حال حاضر 3 محصول آواکادوی ترکیه، سیب فرانسه و گلابی چینی در بازار ایران وجود دارد اما باید توجه داشت که حجم آنها در بازار کم است و میوه‌های های خارجی دیگری نیز که ممکن است به صورت معدود در فروشگاه مشاهده شود از گذشته باقی مانده است.

ورود میوه‌های لوکس به جنوب شهر

به گزارش تسنیم میوه‌های های وارداتی، در فواصل زمانی که میوه‌های داخلی هنوز به بازار نیامده اند  به سرعت در بازار مصرف مشاهده می‌شود و به نرخ های گزافی نیز به فروش می‌رسد.

سیب سبز فرانسه وارداتی یا همان قاچاق در حال حاضر در مغازه‌های  سطح شهر تهران درحالی به فروش می‌رسد که برخلاف  روال معمول، دیگر محدود به فروشگاه‌های بالای شهر نیست بلکه این محصولات در نقاط جنوبی شهر تهران که قدرت خرید مردم کمتر است و شاید در گذشته فرهنگ مصرف میوه‌های  لوکس در این مناطق نهادینه نشده بود مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما