شناسهٔ خبر: 20025578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عرضه ۹۶ هزار تن سیب زمینی تابستانه در آذربایجان شرقی

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۹۶ هزار تن سیب زمینی تابستانه در استان به بازار مصرف عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محسن قهرمان نژاد در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان عجب شیر افزود: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته این محصول از دوهزار و ۷۰۰ هکتار زمین به تدریج برداشت و به بازارهای مصرف عرضه خواهد شد.
وی افزود: بیش از ۸۰ هزار تن از این محصول در شهرستان عجب شیر و مابقی در شهرستان آذرشهر، بناب و ملکان تولید می‌شود.
وی با اشاره به مازاد ۱۷ هزار تنی محصول سیب زمینی تابستانه تولید شده در استان گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن تولید کنندگان، از ورود سیب زمینی از سایر استان‌ها به آذربایجان شرقی جلوگیری خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه متولی خرید توافقی محصول سیب‌زمینی کشاورزان آذربایجان شرقی، سازمان تعاونی روستایی استان است، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی ۴ هزارو ۲۰۰ ریال است که در صورت نیاز خرید توافقی از کشاورزان انجام خواهد شد.
مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت یارانه صادرات سیب زمینی به تجار استان خبر داد و افزود:در سال گذشته بیش از ۳ هزارو ۹۰۰ میلیارد ریال به تجار صادر کننده سیب زمینی یارانه پرداخت شده است.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه با اعلام اینکه برداشت سیب زمینی تابستانه از دوهزار و ۱۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شده است افزود: متوسط عملکرد تولید سیب زمینی در هر هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان ۳۶ تن است.
سید شمس الدین مراثی افزود: با ورود سیب زمینی تابستانه به بازار، شاهد تعدیل قیمت در میادین میوه و تره بار خواهیم بود.
برداشت محصول سیب زمینی در شهرستان عجب شیر از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

نظر شما