شناسهٔ خبر: 20025485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روزقدس؛ روز افشاگری بزرگ علیه رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز قدس، روز افشاگری بزرگ علیه رژیم صهیونیستی است گفت: این روز فقط در ایران تعریف نشده است و در دو، سه دهه گذشته در جغرافیای وسیعی از جهان این روز معنا دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت روز قدس افزود: وقتی امام خمینی (ره) این روز را پایه گذاری کرد بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی تلاش کردند همچنان مسئله اسرائیل را به عنوان یک موضوع عادی نشان دهند.

وی ادامه داد: آنها سعی داشتند جنایات رژیم اشغالگر قدس از ذهنیت مسلمانان پاک شود و در واقع در آن دوران و پیش از نامگذاری روز قدس سعی می کردند در میان مسلمانان غفلت ایجاد کنند.

آقای لاریجانی افزود: کشورهای غربی برای ایجاد غفلت در میان مسلمانان نظریه های مختلفی همچون نظریه سازش را مطرح کرده بودند تا جنایات اسرائیل را پوشش دهند.

وی گفت: امام با ایجاد فکر روز قدس این پرده را کنار زد و یک روشن بینی میان مسلمانان ایجاد کرد که نه تنها از جنایات اسرائیلی ها غفلت نکنند بلکه یک گام به جلوتر برداشتند و با روشن شدن مسائل، انتفاضه ها شکل گرفت و نظریه های سازش زمین گیر شد.

آقای لاریجانی افزود: در شرایط فعلی مسئله عمیق تر شده است هم به خاطر رفتار رژیم صهیونیستی و هم به خاطر ایجاد و شکل گیری جریان های تروریستی که مورد حمایت این رژیمند.

رئیس مجلس گفت: اسرائیلی ها از تروریست ها حمایت می کنند و آنها را به جان کشورهای اسلامی انداخته اند تا این کشورها را دچار سایش کنند و به دنبال آن هستند که عملا فضای تنفسی منطقه به نفع رژیم صهیونیستی باشد.

وی افزود: از طرفی هم برخی کشورهای سست عنصر که خودشان در درونشان دچار مشکلات فراوان هستند با شرایطی که امریکا برای آنها ایجاد کرده است به شرایط منطقه دامن می زنند هرچند آنها از قبل هم ارتباطاتی با امریکا داشتند اما امروز به دنبال برقراری روابط رسمی و ایجاد مناسبات با امریکا و اسرائیل هستند.

آقای لاریجانی ادامه داد: هر چند کشورهای غربی و امریکا هنوز تلاش می کنند تا روز قدس نتواند نقش اصلی خود را ایفا کند اما در سال های گذشته این روز آرام آرام نشر پیدا کرده و به یک حرکت بزرگ و افشاگر علیه امریکا و اسرائیل تبدیل شده است که کمک می کند شگردهای آنها رو شود.


وی در باره نقش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم می تواند این افشاگری را محقق کند.

آقای لاریجانی افزود: عملا یکی از ستون هایی که آنها دنبال می کردند فراموشی جنایات اسرائیلی ها بود و روز قدس این اقدامات را از بین می برد، لذا حضور مردم بسیار موثر است، هرچند در روز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان و با این شرایط اما با تمام این سختی ها آمدن مردم در مسیر راهپیمایی به این جریان بسیار کمک می کند و حضورشان در این راهپیمایی برای آینده مسلمانان بسیار موثر است.

نظر شما