شناسهٔ خبر: 20025100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه شاهرود:

رسیدگی به جرائم خشن در شاهرود با دقت و عدالت انجام شود

R41366/P1336/S6,64/CT11

امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر لزوم مبارزه با اسیدپاشی گفت: رسیدگی به جرائم خشنی مانند اسیدپاشی با دقت و عدالت انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی ظهر امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی این شهرستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: جلوگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی که سبب بروز جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف این قوه است.

وی فرهنگ‌سازی و آموزش سبک درست زندگی اسلامی را یک فعالیت جمعی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی به‌عنوان یکی از بازوهای کمکی در این نظام موظف به پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید به آن اهتمام ویژه بورزد.

امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه دستگاه‌های قضایی در کاهش آمار طلاق باید توجه ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: باریشه یابی از پرونده‌های طلاق در کشور می‌توان به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نفوذ فرهنگ و تمدن غربی به خانواده‌های ایرانی دست‌یافت که باید از این مهم جلوگیری شود.

وی با اشاره به حادثه اسیدپاشی که اخیراً در این شهرستان انجام شد خاطرنشان کرد: اسیدپاشی یکی از جرائم خشن در دستگاه قضایی به شمار می‌رود که باید رسیدگی به این جرائم با توجه، دقت و عدالت بیشتری انجام شود.

امینی با بیان اینکه باید علاوه بر اجرای احکام کیفری، سطح فرهنگی و اعتقادی مجرمان جرائم خشنی مانند اسیدپاشی را ارتقا بخشیم اذعان کرد: این افراد درگیر آسیب‌های عمده و حساسی در حوزه فرهنگی و اعتقادی دارند که باید با جدیت نسبت به این امور پیگیری کنیم.

وی کاهش ورودی‌های زندان را یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی دانست و گفت: همواره در تمام پرونده‌های ورودی به دادسرا یک‌طرف از افراد راضی و خشنود است و طرف دیگر به سبب محکومیت ناراضی است که این‌یکی از مهم‌ترین حق‌الناس‌ها به شمار می‌رود.

امام‌جمعه شاهرود تصریح کرد: رعایت انصاف و عدالت در صدور حکم از سوی قاضی و رسیدگی به پرونده‌ها مختلف یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما