شناسهٔ خبر: 19992469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند:

سرانه کمک اولیا به مدارس شهرستان بیرجند ۵۰ هزار تومان تعیین شد

بیرجند- مدیر آموزش و پرورش بیرجند از افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی در شهرستان خبر داد و گفت: سرانه کمک اولیا به مدارس هم امسال ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سجادی نژاد بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اظهارکرد: آموزش و پرورش برای اجرای اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند همکاری سایر دستگاه های فرهنگی تربیتی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک و هماهنگی دستگاه های اجرایی زمینه‌ها مطلوب برای اوقات فراغت دانش آموزان مهیا شود.

وی با بیان اینکه، در عرصه اوقات فراغت آموزش و پرورش تنها دستگاه فرهنگی برای اوقات فراغت نیست، ادامه داد: دستگاه‌های دیگری نیز در این عرصه فعال هستند که باید هماهنگی های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این حوزه موازی کاری در برگزاری کلاس اوقلت فراغت است، ادامه داد:  پیشنهاد می شود یک جلسه با سایر دستگاه های مرتبط برگزار تا از موازی کار جلو گیری و کار ساماندهی شود.

 به گفته سجادی نژاددر شهرستان بیرجند ۱۶ مدرسه با ۲۵ رشته ورزشی ، هنری ، فرهنگی و تربیتی  در تابستان دوره اوقات فراغت را برگزار خواهند کرد.

سجادی نژاد در خصوص درخواست برگزاری کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان در روستا و بخصوص در حاشیه شهرستان بیرجند، گفت: اگر دهیاران و شورای اسلامی روستا ها همکاری کنند آموزش و پرورش این کلاس ها را برگزار خواهد کرد.

ساماندهی چهار دبیرستان در شهرستان بیرجند

وی به دومین مصوبه شورای آموزش و پرورش بیرجند در زمینه تجمیع مدارس کم جمعیت متوسطه در روستا ها اشاره کرد و افزود: در تعدادی از روستا ها جمعیت دانش آموزان بسیار پایین است.

وی ادامه داد: باید بررسی شود اگر در روستاهای مجاور مدارس شبانه روزی وجود دارد با هماهنگی دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی مدراس تجمیع شود.

وی با بیان اینکه ۴ دبیرستان در سطح شهرستان بیرجند ساماندهی می شوند، افزود:  برنامه‌ریزی‌های لازم باید در این زمینه صورت گیرد تا کیفیت آموزش و برخورداری دانش‌آموزان از امکانات استاندارد آموزشی افزایش یابد.

مدارس و املاک بلا استفاده آموزش و پرورش بیرجند به فروش می رسد

مدیر آموزش و پرورش بیرجند سومین مصوبه این جلسه  را واگذاری ۲۹ واحد آموزشی و املاک بلا استفاده آموزش و پرورش بیرجند به سایر دستگاه  و بخش خصوصی اعلام کرد و گفت:  ۲۹ واحد آموزشی قدیمی و بلا استفاده در روستا های شهرستان وجود دارد که در صورت توافق  و اخذ مجوز از شورای آموزش و پرورش استان به فروش می رسد.

سجادی نژاد اظهارداشت: هزینه حاصل از فروش این املاک به آموزش و پرورش بیرجند جهت تامین فضای آموزشی جدید اختصاص می یابد.

۵۰ هزار تومان سرانه کمک اولیا به مدارس در سال آینده

سجادی نژاد در خصوص سرانه کمک اولیا به مدارس شهرستان هم گفت: آموزش و پرورش بدون کمک اولیا قابل حرکت نیست و مشارکت اولیا در اداره مدارس امری ضروری است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند عنوان کرد: برای هزینه‌های آموزشی با مساعدت شورای آموزش و پرورش در سال گذشته میزان ۵۰ هزار تومان به صورت داوطلبانه توسط والدین کمک شده است و برای سال آینده  نیز همین مبلغ خواهد بود.

 وی خواستار مشارکت بیشتر اولیا و خیرین در کمک به مدارس شد و افزود:در حال حاضر ۵۰ درصد اولیا دانش آموزان به مدارس کمک می کنند و باید با رعایت قوانین و مقررات شاهد مشارکت بیشتر مردم در کمک به مدارس باشیم.

افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی

سجادی نژاد با اشاره به شهریه مدارس غیر انتفاعی شهرستان گفت: میزان شهریه این مدارس در سال تحصیلی گذشته در مقطع دبستان ۲۰۰ هزار تومان، متوسطه اول ۲۵۰ هزار تومان در متوسطه دوم ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

وی قیمت  پیشنهادی پایه در سال جاری را برای مقطع ابتدایی۲۵۰ هزار تومان، دوره اول متوسطه ۳۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۳۵۰ هزار عنوان کرد و گفت: سقف شهریه مدارس غیر انتفاعی و شاهد در دوره ابتدایی ۴۴۰ هزار تومان ، متوسطه اول ۵۳۰ هزار و متوسطه دوم ۶۴۰ هزار تومان تصویب شود.

مشکلات کمبود فضای آموزشی در شمال شهر و  حاشیه بیرجند بود که پس گزارش شیرزاده معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان، دهیار چهکند ، دهیار امیر آباد و شورای اسلامی حاجی آباد و مالکی بخشدار بیرجند مقرر شد کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل شود و وضعیت موجود روستا ها را بررسی و تکلیف فضای آموزشی این روستا و شمال شهر بیرجند مشخص شود.

نظر شما