شناسهٔ خبر: 19991579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت آفریقای مرکزی و گروه های شورشی توافق صلح امضا کردند

تهران– ایرنا – دولت جمهوری آفریقای مرکزی و 13 گروه از میان 14 گروه شورشی مسلح در این کشور روز دوشنبه توافقی برای پایان دادن به درگیری ها امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جمهوری آفریقای مرکزی و 13 گروه از میان 14 گروه شورشی مسلح در این کشور روز دوشنبه با میانجی گری گروه صلح کلیسای سنت اگیدیو در رم توافقی برای پایان دادن به خشونت های قومی و مذهبی امضا کردند.
این توافق که در رم امضا شد، خواستار توقف فوری دشمنی ها و شناسایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آفریقای مرکزی است.
بر اساس این گزارش، جامعه سنت اگیدیو که مورد حمایت واتیکان و ایتالیا است ماه هاست برای صلح در این کشور آفریقایی تلاش می کند.
با وجود اینکه سال گذشته در جمهوری آفریقای جنوبی انتخابات ریاست جمهوری برای پایان دادن به خونریزی ها برگزار شد، این کشور صحنه بحران های پی در پی بوده است.
مذاکره کنندگان جامعه ادیگیو گفتند که گروه موسوم به «احیای اصلاح و بازسازی» در این نشست غایب بود، اما دیگر گروه ها اطمینان داده اند که می توانند این گروه را برای پیوستن به پیمان صلح اقناع کنند.
به گزارش ایرنا، جمهوری آفریقای جنوبی پس از برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس جمهوری وقت آن کشور در سال 2013، صحنه درگیری‌های شدید میان گروه سلکا و شبه نظامیان ضد بالاکا بوده که به موجب آن هزاران نفر کشته و حدود یک میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.
این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان ضد بالاکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت جمهوری آفریقای مرکزی به پایتخت حمله کردند.
فرانسه 2 هزار نیروی نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کرده که آنها در پیشگیری از حملات مسلحانه ناتوان بوده‌اند.
با وجود اینکه سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری برای پایان دادن به خونریزی ها برگزار شد، این کشور صحنه بحران های پی در پی بوده است.
جمهوری آفریقای مرکزی و مستعمره پیشین فرانسه از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود.
شبد**ع.آ**1010
مترجم:علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما