شناسهٔ خبر: 19985491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با صدور نامه‌ای صورت گرفت

اعتراض بسیج دانشجویی به حضور "هتاک شرع مقدس" در دانشگاه تهران

R1011173/P1011121/S1,14/CT12

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، حضور هتاک به مبانی و شرع مقدس در این دانشگاه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه، ضمن محکوم کردن حضور هتاک به مبانی و شرع مقدس در دانشگاه تهران، از رئیس دانشکده علوم اجتماعی شکایت کرده و خواستار برخورد مناسب با وی شدند.

در بخشی از این نامه خطاب به رئیس دانشگاه تهران آمده است: حضور فردی هتاک و حرمت‌شکن که به راحتی به مبانی و شرع مقدس اسلام توهین می‌کند، در دانشگاه اسلامی، فاجعه‌ای است که شخص شما و مدیران دانشگاه باید در برابر آن پاسخگو باشید. جنابعالی باید پاسخگو باشید؛ دانشجویان و اساتید مسلمان تا کی باید شاهد چنین تألماتی به دلیل ناکارآمدی و قانون‌شکنی مدیران دانشگاه باشند؟ آیا زمان آن نرسیده که مدیران دانشگاه بفهمند نباید برای حفظ میز ریاست و گرفتن ژست روشنفکری با هر توهین و هتک حرمتی مماشات کنند؟

این نامه می‌افزاید: امروزِ دانشگاه را باید روز سوگ دانشگاهیان بنامیم. روزی که فرد هتاکی همچون هاشم آغاجری با سابقه توهین و هتاکی به مقدسات اسلامی و حاشیه‌سازی‌های متعدد به راحتی در دانشگاه مادر کشور حضور می‌یابد و سخنرانی می‌کند. روزی که مدیران دانشگاهی اندک اراده‌ای در برابر نهادهای بیرون دانشگاهی از خود بروز نمی‌دهند و شأن دانشگاه را در حد تأمین‌کننده تیتر روزنامه‌های سیاست‌زده پایین می‌آورند. روزی که رئیس یک دانشکده تنها با دریافت پول امکان حضور هر کسی در دانشگاه را فراهم می‌کند و به خود اجازه می‌دهد به راحتی قوانین دانشگاه را به نفع هتاکان به مقدسات مسلمین زیر پا بگذارد.

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن این مسئله تاکید کردند: واقعه تلخ دیروز از رئیس دانشکده علوم اجتماعی به دلیل رفتار خلاف قانون و اصرار بر ورود هتاکان به دانشگاه اعلام شکایت نموده و خواستار برخورد جدی با وی و پایان روند سکوت و مماشات با قانون‌شکنی و هتک حرمت مقدسات در دانشگاه تهران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما