شناسهٔ خبر: 19981388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

استارت آپ ها بدون داوری به الکام استارز می آیند

صاحب‌خبر -

فناوران- باقر بحری، مدیراجرایی بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با اعلام این خبر گفت: امسال سالن های 8 و 9 مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران که جزو مرغوب ترین سالن ها هستند، به مساحت چهار هزار متر به استارت‎آپ ها اختصاص یافته است. 
وی افزود: طبق تجربه ای که در سال های گذشته کسب کردیم، این سالن ها از پرازدحام ترین سالن های نمایشگاه خواهد بود و بازدیدکنندگان بی شماری را به خود جذب می کند به همین دلیل با کیفیت ترین سالن های نمایشگاه را به کسب و کارهای نوپا اختصاص دادیم.
او به شرایط حضور استارت آپ ها پرداخت و گفت: امسال هر استارت آپ در فضای استاندارد 4 تا 5 متر به همراه یک میز یا استند با پرداخت 6 میلیون ریال در سالن الکام استارز 2017 مستقر خواهد شد. 
بحری با اعلام حذف مرحله داوری اولیه برای حضور استارت‎آپ‎ها افزود: سال های گذشته به دلیل محدودیت فضا تیم الکام استارز مجبور به داوری میان متقاضیان بود. اما امسال با اختصاص سالن بزرگ تر این مشکل رفع شده و هر استارت‎آپی که تمایل به حضور داشته باشد، با انجام مرحله پیش ثبت نام می‎تواند امکان حضور در الکام استارز را کسب کند. 
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در ادامه حضور کسب و کارهای نوپا در الکام استارز را به سه سطح تقسیم کرد و گفت: استارت‎آپ‎ها می‎توانند در سه سطح در الکام استارز 96 حضور داشته باشند، گروه نخست استارت‎آپ هایی است که در فضاهایی یکسان و با اختصاص یک استند جانمایی می شوند و سیاست های حمایتی سازمان شامل این گروه خواهد شد. انتظار می رود این گروه بخش عمده سالن الکام استارز را تشکیل دهند. گروه بعدی استارت‎آپ هایی است که تقاضای فضای بزرگ تر از 12 متر دارند و می خواهند در غرفه های پیش ساخته یا خود ساخته در الکام استارز حضور داشته باشند. این گروه با پرداخت هزینه کامل و طبق تعرفه های نمایشگاه و خارج از طرح حمایتی سازمان در نمایشگاه حضور می یابند. او افزود: گروه سوم جزیره های فناوری هستند؛ شتابدهنده و سرمایه گذاران خطرپذیری که قصد حضور در الکام استارز را دارند و می توانند با گرفتن فضایی بزرگ تر استارت‎آپ های تحت حمایت شان را در کنار خود داشته باشند. 
بحری درباره بخش بندی موضوعی سالن الکام استارز گفت: مانند سال گذشته تلاش می کنیم استارت‎آپ هایی را که از نظر فناوری و نوع فعالیت مشابه یکدیگر هستند، در کنار هم جانمایی کنیم تا بازدیدکنندگان با سهولت بیشتری از بخش های مختلف سالن الکام استارز بازدید کنند.

نظر شما